تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جزئیات نشست ۳ تن از نمایندگان با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان در سفارت پاکستان گفت: پاکستانی‌ها قول دادند که در آزادی ۵ مرزبان ایرانی تلاش‌ کنند.
سید باقر حسینی نماینده مردم زابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات جلسه 3 تن از نمایندگان مجلس با رئیس و نمایندگان بلوچستان پاکستان گفت: شب گذشته بنده، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد و علیرضا محجوب در سفارت پاکستان نشستی با نمایندگان، رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و سفیر پاکستان برگزار کردیم.
او گفت: در این جلسه بر ضرورت وحدت میان کشورهای اسلامی به خصوص همسایگان جمهوری اسلامی و همچنین توطئه‌هایی که دشمنان برای ایجاد تنش و جلوگیری از ارتباطات نزدیک انجام می‌دهند، تأکید شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتظار ما این است که مقامات ایالت بلوچستان پاکستان برای بهبود روابط و تأمین امنیت کشور ما تلاش و همکاری بیشتری کنند و همچنین در آزادسازی گروگان‌های ما نیز نهایت تلاش خود را داشته باشند تا این موضوع مقدمه‌ای برای انجام ارتباطات بیشتر و مبارزه با تروریسم در کشور پاکستان و مرزهای جمهوری اسلامی ایران شود.
حسینی در خصوص اظهارات رئیس مجلس بلوچستان پاکستان پیرامون آزادی مرزبانان ایرانی گفت: مقامات پاکستانی قول دادند که نهایت تلاش خود را کنند که انشاءالله این مشکل به خوبی حل شود و گفتند که از مقامات محلی و نیروهای دولتی برای آزادی 5 مرزبان ایرانی استفاده می‌کنند.
او گفن: ما از رئیس مجلس بلوچستان پاکستان ریشه کن کردن ناامنی‌ها در منطقه و استان بلوچستان را درخواست کردیم.
نماینده مردم زابل در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شما از آنها درخواست اعزام نیروی ایرانی برای آزادی 5 مرزبان ایرانی را نکردید؟ اظهار داشت: این مقامات معمولاً نمی‌توانند در این رابطه صحبتی کنند و مباحث امنیتی میان مسئولان نظامی و نیروهای مسلح دو کشور مطرح می‌شود و قطعاً اگر پاکستان اقدامی در این خصوص انجام دهد، خیلی خوب است. ولی اگر کاری صورت نگیرد ما مجبور هستیم برای مبارزه با تروریسمی که مردم و کشور ما را هدف قرار داده است، فکر اساسی کنیم.
حسینی گفت: این حق ما است که نهایتاً به راهکاری برای حل این مسئله برسیم، ولی پاکستانی‌ها قول دادند که در آزادی 5 مرزبان ایرانی خودشان تلاش کنند، اما اگر نتوانند ما برای دفاع از حق و حقوق خودمان پیگیری بیشتری خواهیم کرد.
او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس مجلس بلوچستان پاکستان اعلام کرد که 5 مرزبان ایرانی سلامت هستند یا خیر، گفت: بله؛ این مرزبانان سلامت هستند ولی جزء 11 نفری که چند روز پیش آزاد شده بودند، نبودند.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام AU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 10
    ورود به خاك يك كشور ديگر بر أساس كدام قانون صورت مي گيرد جناب نماينده مجلس كه قرار است برأي ملت قانونگذاري نماييد