به نظر شما با شبکه‌های اجتماعی مثل «فیس‌بوک» باید چگونه برخورد کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع فیلتر شبکه‌های اجتماعی چون «فیس‌بوک» طی ماه‌های گذشته زمینه شکل گیری اظهار نظرها و بحث‌های مختلفی را در سطح دولتمردان و نخبگان به وجود آورده است.

برخی معتقدند که شبکه‌های اجتماعی به دلیل برخی از مطالب و عکس‌هایی که روی آن قرار می‌گیرد، باید همچنان فیلتر باشند.

برخی نیز معتقدند که تنها بخشی از محتوای قرار گرفته روی این شبکه‌ها مخرب است و می‌توان از شبکه‌ای مثل «فیس‌بوک» استفاده‌های بهینه بسیاری کرد.

شما در این زمینه چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی باید چه الزاماتی را رعایت کرد؟

کاربران محترم خبرآنلاین، می‌توانند نظرات خود را درباره این موضوع به صورت کامنت مطرح کنند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    خیر
    • علی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      92 7
      فکر کنم نود درصد مخالف‌ها فروشنده‌های وی‌پی‌ان و ... باشند
  • سعید A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    بله . بعلاوه ی هزاران سایت که بسیار مفیدتر و کارا تر از فیسبوک هستند .
    • ▐ آرمان ▐ A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      479 9
      اگه به حرف مردم بود حالا این دیار در حال کورس با ژاپن و آلمان بود نه دغدغه رفع فیلتر و............
    • taecher A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      واقعا بخش های بسیار مفیدی داره فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعیی...بنظر من قدرت فیلترینگ ایران فوق العادست)بیان بساط فیلترینگ رو تو فیسبوک پهن کنند یعنی خود به خود جملات و کلمات زشت فیلترشن...
    • آنالیزور A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      هرچند به شخصه حدود دو سال و نیم هست که صفحه اجتماعی! خودم رو دی اکتیویت کردم صرفا به این دلیل که حسم این بود تو ایران اکثریت قریب به اتفاقمون فرهنگ استفاده از این جور شبکه هارو به علت فقر فرهنگی نداریم؛ اما مطمئنا مخالف فیلتر بودن فیس بوک هستم. البته دسترسی رایگان به صفحات فیلتر شده در ایران، امری است که در کمتر از یک ثانیه امکان پذیر هست و جای دغدغه ای از این لحاظ وجود ندارد!
    • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      46 2
      عزیز من فیسبوک سایت تجاری هم هست پس چندان هم بی فایده نیست
    • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      34 2
      به جز فیسبوک اینها هم باید رفع فیلتر شود تامبلر توییتر یورونیوز یوتیوب و چند تا سایت دیگه تا اقای روحانی حقانیت خودش رو به جهان درباره ازادی بیان اثبات کنه علاوه بر اون قانون کپی رایت جدی بشه با شرکتهای نرم افزار قرارداد بسته بشه تا سود هنگفتی عاید کشور بشه و از وابستگی به نفت بیرون بیاییم
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    34 92
    همینجور فیلتر بمونه بهتره . از فیلتر در بیاد دیگه جذاب نمیشه و کسی دیگه نمیره.
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    122 7
    بله
  • میلاد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    من نمی دونم تا کی مسولین میخواند با مردم مثل بچه ها رفتار کنند،
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    4 134
    اصلا و ابدا
    • باب لرد A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      78 2
      داداش وی پی ان میفروشی.اکانت یک ماه چنده؟؟؟
  • ایرانی A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    بارفع فیلتر کاملا موافقم
  • پوریا A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    اگه نظر ما اهمیت داره بله رفع فیلتر شود...کاملا...
    • پوریا A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      7 0
      در پاسخ به بی نام یکشنبه 11 اسفند 1392 - 19:04:35 :من خودم هفته ای یه بار اگه وقت کنم 10 دقیقه میرم صفحه ام رو چک میکنم ولی به نظرم حق همه ما ایرانی هاست که خودمون تصمیم بگیریم بریم یا نریم...فساد هم داره ولی کسی که دنبال فساد باشه راهشو خوب بلده...نیازی به فیسبوک نداره در پاسخ به بی نام یکشنبه 11 اسفند 1392 - 20:03:22: اون قوت! من از طرف خودم و همه کسایی که همفکر منن نظر دادم که اگه خوب نگاه کنی متوجه میشی که "ما"ی بزرگ ترین نسبت به کسایی که میگن فیلتر بمونه...
  • احمد A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    185 9
    بله بايد رفع فيلتر شود
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    92 4
    سوال شما وقتي درست است كه فيس بوك واقعا"‌فيلتر باشد ! وقتي هركس مي تواند با يك نرم افزار اضافه ،فيلترينگ را دور بزند ديگر فيلتر ماندن اين سايت معني ندارد ، فقط خطرش اين است كه آن نرم افزار اضافي همه سايتهايي را هم كه به درستي فيلتر شده بودند قابل دسترسي مي كند . مانند اين است كه بپرسيد آبا ماهواره نبايد باشد ! وقتي به قول مسئولان ، 70درصد تهراني ها ماهواره دارند و اينقدر برنامه هاي شبكه هاي فارسي زبان تاثيرگذار است كه برخي سايت هاي ارزشي هر هفته درباره آنها نقد مي نويسند يكبار درباره مستند رضاشاه ،يكبار درباره بفرماييد شام ، يكبار آكادمي ، يكبار برنده آكادمي ! ، يا برنامه تلوزيوني درست مي شد كه علنا"‌سريالهاي تركيه اي شبكه جم را نقد مي كرد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    139 6
    صد در صد. من اين اطمينان رو ميدم كه با رفع فيلتر فيسبوك و توييتر ، استفاده از فيلترشكن ها كاملا از بين ميره ىو آمار بازديد سايت هاي معاند و حتي غيراخلاقي بسيار پايين مياد
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      22 4
      معاند و غیر اخلاقی رو هستم ولی اگه منظورت بی بی سی و یورونیوز باشه مشکلی نداره همون طور که بقیه دنیا می تونند از پرس تی وی استفاده کنند مثلا همین امروز بی بی سی سخنان رییس جمهور درباره صلح با جهان رو پخش کرد و این نشون میده که دولت اعتدال تونسته تندرو های غربی رو به چالش بکشه و پخش ان از بی بی سی یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران هست
  • محمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    باید رفع فیلتر بشه .نمیفهمم چرا عده ای اصرار دارن دسترسی آزاد به اطلاعات رو برای مردم ایران محدود کنن؟
    • mahsa A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      یه زمانی داشتن ویدو جرم بود و ... ولی آزاد شد...انصافا الان کدومتون ویدو نگاه می کنید؟در مورده فیلترینگ و ماهواره هم همین حرف صادقه...بذارید مردم خودشون سیر شن و بزارن کنار تا اینکه با محدود کردنش علاقه مردم رو بیشتر کنید...بذارید...
    • عليرضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      201 4
      ما مشكلمون اينه كه خودمونو عقل كل مى دونيم و مى خواهيم براى همه و به جاى همه تصميم بگيريم، از ممنوعيت ويديو و سى دى پلير بگير تا فيلتر فيس بوك
    • هـادی A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      80 1
      دوست عزیز با این که با کلیت بی تأثیر بودن فیلترینگ موافقم ولی ویدئو به خاطر تکنولوژی های جدیدتر منسوخ شد، امیدوارم تکنولوژی جدیدتر باعث بشه فیلترینگ و پارازیت هم روزی تبدیل به جوک بشن. امروز توی محل کار داشتم در مورد یک مورد کاری تحقیق می کردم یک سایت خارجی (سورس فورج) ما رو تحریم کرده بود یه سایت دیگه پیدا کردم که اون کد رو بگیرم که اون از طرف دوستان داخلی فیلتر شده بود!
    • جواب به بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      22 2
      جناب آقا یا سرکار خانم بی نام که فرمودید "پس چرا اوباما فیسبوک رو برای بچه هاش محدود کرده"، ایشون فیسبوک رو برای کل کشورش که محدود نکرده. پدر مادرای ما هم اینقدر شعور دارن که بفهمن چی برای بچه هاشون خوبه چی بده. لازم نیست کسی وظیفه شون رو جلو جلو براشون انجام بده.
    • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      11 19
      اصلا فیس بوک به چه دردی میخوره؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    142 6
    وقتی همه با استفاده از فیلترشکن از آن استفاده میکنند پس فیلتر کردن چه فایده ای داره؟
  • وحید A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    40 0
    واسه کسی که الان عضو فیسبوک هست فرقی نمیکنه... چون اونا در هر صورت به فیسبوک دسترسی دارند
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    26 2
    مهمه؟! نظر ما مهمه؟!
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    34 1
    تنها راه ارتباطی من با اقوام خودم که در دنیا پراکنده هستند همین فیس بوک است.کلی از دوستانم را پیدا کرده ام.بدون فیس بوک اینکار امکان پذیر نبود.فیلتر هم نمی تواند مانع ورود من به فیس بوک شود.
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      3 0
      موافقم. امثال من اطلاعاتی نداریم که ناراحت افشای آن باشیم.اما از طریق فیس بوک با برادرانم و خواهرانم و بسیاری از اقوام عزیزم در همه دنیا ارتباط داریم در شادی هایشان شریک میشیم و در اندوهشان سهیم.چرا از جنبه های اجتماعی و انسانی فیس بوک غافل هستید و فقط همان نقش سیاسی را که در اعتراضات 88 داشت می بینید؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    13 1
    آیا فیلتر شدن اون تونسته مانع دسترسی کاربران ایرانی بشه؟ با منطق فیلترینگ پس باید استفاده از موبایل و کامپیوتر و دی وی دی پلیر و ..... هم ممنوع بشه!!! چون مسلما مضرات اونها در صورت استفاده نادرست از فیسبوک بیشتره. بهتر نیست فرهنگ استفاده درست رو آموزش بدیم به جای اینکه اون رو منع کنیم؟؟
  • فرزاد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    51 0
    براي بعضي ها باعث به خطر افتادن منافع مي شود مي دونيد چرا خب مب گم ............. شما ميريد وي پي ان بخريد در نهايت تعجب مب گه پولو بريزيد به فلان شماره كارت مثلا بانك x شعبه ميرداماد تا وي پي ان رو براي شما ارسال كنم به نظرتون ايا همچين چيزي ميشه در كشوري كه همه سايت ها فيلتر هست طرف بياد 3 سال بكوب وي پي ان بفروشه با حساب دولت ايران بعد طرف بره راحت پولو از بانك بگيره و كسي كاريش نداشته باشه پس دست هايي هست تا وي پي ان فروش بره و درامد كلان بدست بيارن
  • مسعود عباسیان A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    14 2
    اینکه رفع فیلتر بشه، خوبه. نه واسه ما، بلکه واسه مسئولین که بفهمند مبارزه با تکنولوژی فایده ای نداره و این تکنولوژی هست که برنده میشه. نمونه اش هم در گذشته دستگاه ویدیو و ام ام اس و ... و اینکه مسئولین نباید به جای مردم تصمیم بگیرند. جنبه های منفی هم داره.برای جوونها که بیکاری و مجردی اذیتشون میکنه مجبور به حضور در چنین شبکه هایی هستند و میتونه براشون مضر باشه. و برای نوجوانها هم به دلیل اینکه اکثر والدین ، آشنا به چنین چیزهایی نیستد و نمیتونند کنترلی روی فرزندانشون داشته باشند جنبه منفی حساب میشه. فیسبوک ذاتا مشکلی نداره و برای دور هم بودن و اطلاع از دوستان و گپ و گفت خوبه ، ولی واسه جامعه ما که مشکلاتی از قبیل بیکاری و عدم آشنایی خانواده ها با چنین رسانه هایی و ... را داره مضره
  • بهروز A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    24 0
    شما آقایان به قدری فیلتر کردید که از اینترنت چیزی نمانده است.من به هر جا که برم شدیدا به سایت وردپرس و بلاک اسپات نیاز دارم که منبع بسیار غنی از اطلاعات فنی کامپیوتری محسوب می شوند.هر فرومی که می روم حتما با فیلتر می روم چون حاوی عکسهایی است که منبع آن عکس فیلتر هست.بنابراین باید فیلتر فقط به سایتهای پورنو محدود شود.دلیلی برای ترس وجود ندارد.
  • مسعود عباسیان A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    12 3
    رفع فیلتر زمانی خوبه که یا ما کاربران بتونیم استفاده درست ازش داشته باشیم ، یا اینکه بتونن محتواهای مورد دار فیسبوک را فیلتر کنند و نه کل فیسبوک را. در مورد اولی شاید خیلی ها نظرشون اینه که ما استفاده درست را بلدیم ولی خیلیها مخصوصا نوجوانها مثل شما نیستند. سن اونها که سن بلوغ هست ، مسلما اونها رو به طرف جنبه منفی فیسبوک میکشونه و خطرساز هست. اینم باشه سر نظر قبلی ام
    • مهدی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      14 0
      کسی که فکر بد و فساد تو سرشه فیلتر بکنی یا نکنی به هر طریقی دست بکارشون می زنند حتی اگر نت قطع بشه از وسایل دیگه استفاده می کنند. در زمان پیامبر (ص) دو نفر فرستاد به یثرب که ببینند اوضاع شهر پذیرای اسلام است یا نه؟! در برگشت یکی در مرود بدی و فساد و دیگری در مورد خوبی و عبادت مردم یثرب صحبت کرد!؟ اصحاب پرسیدن :این ها در تناقند؟! فرمودند هرکدام از انها براساس فکر و شخصیت و خواسته اش تحقیقکرده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    54 1
    بايد رفع فيلتر بشه،چون جلوي هرچيزو بگيرن جامعه نسبت به اون بيشتر تمايل پيدا ميکنه البته فوايد فيس بوک بيشتر ازمعايب اونه ،
  • arash A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    34 2
    بله
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    83 3
    بله و نه فیس بوک بلکه به جز سایت های پورن همه سایت های دیگر نیز رفع فیلتر شود
  • عباس A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    54 2
    اگر فیس بوک بد است برای همه بد است چرا مسئولان مملکتی اکثرا از فیس بوک استفاده می کنند ولی مردم عادی چنین حقی را ندارند.
  • عباس A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    69 1
    اگر فیلترو بردارند فوقش 3 ماه با یک هجوم و استقبال مواجه میشه ،بعد از چند مدت میبینن اونایی که الان با هزار زحمت میان توش میبینن هیچ چیز غیر عادی نیست که فیلترش کردند بعد یا استفاده ازش متعارف میشه یا یک عده دلشونو میزنه میرن سراغ چیز دیگه و میزارن کنار.من خودم از سال 2009 (1388) عضو هستم الان برام خیلی عادی هست بعضی موقعها توی یک هفته 2 یا 3 بار بیشتر نمیرم،اگر بردارند خیلیها تمام زندگیشون که شده الان فیس بوک که بیشترشم به این دلیله که تازه کارن یا اونقدر با محدودیت میرن فکر میکنن خیلی چیز مهمیه استفاده ازش براشون عادیی میشه
  • تقی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    90 2
    افراد مشهور کشور توش حساب دارن حالا شما داری نظرسنجی می ذاری؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    105 3
    مسئولین رده بالای مملکت ، خواننده ها هنرپیشه ها ورزشکاران ووو همه برا خودشون پیج دارن حالا از ما بدبخت بیچاره ها میپرسید !!!! اگه ما مردم طبقه متوسط و پایین هم بحساب میاییم بلللللللللللللللللللللللللللللللله رفع فیلتر شود.
  • عليرضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    20 2
    محدوديت هيچوقت جواب نداده.هرچيز بدي بايد به باورانسان برسه چون خدا بهش شعورداده.بعنوان مثال اول انقلاب همه با گذاشتن ريش شروع كردن ولي به منطقش داشتن وگذاشتنش نرسيدن نتيجه اين شد كه 95%مردم ريششون رو باتيغ مي زنن.
  • farid k IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    45 3
    یه میلیارد نفر در سرتاسر دنیا عضو فیس بوکند. یعنی میخواین بگین این همه آدم نمی فهمند و منحرف هستن که نظر سنچی میکنید. آونوقت چند نفر با ذهن بسته راجع به این مسئله تصمیم میگیرند که مردم ایران حق استفاده از این فن آوری های نو را ندارند. چند سال با ماهواره مبارزه شد ؟ جواب گرفتیم؟!!!
    • مهدی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
      19 1
      داداشم ربطی به سایت خبر ان لاین نداره بلکه به فیلترکردن همین سایت هایی که یک میلیارد ادم عضو هستن نظرسنجی شده اونی که فیلتر کرده موقع سرزنشه
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    36 7
    سلام. لطفاً مشكل بيكاري حل شود. از فيسبوك و امثالهم چيزي عايد ما نشده، نميشود و نخواهد شد.
  • آرش A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    10 1
    رفع فیلتربشود چون به لطف همین فیس بوک خیلی از دوستان قدیمی همدیگرو پیدا کردند که واقعا" جور دیگه ای ممکن نبود.ارتباط نزدیک با فامیل و خویشاوندان هم بدلایل واضح خیلی کم شده ولی این فیس بوک تا حد زیادی این بیخبری از فامیل رو جبران کرده و تازه خیلی از قوم وخویشهایی را که تا حالا از وجودشون خبر نداشتیم رو ازاین طریق شناختیم .حالا یک عده ای کارهای ناپسندی انجام میدن تقصیر بقیه چیه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    15 2
    آخه من نمیدونم این چه نظر سنجی هست سوال نظر سنجی شما و اقدام صورت گرفته تا به امروز از پایه بی اساس بوده و هست این قبیل اقدامات اصل آزادی و آزادگی انسان را دچار خدشه کرده
  • مهدی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    47 0
    اگر بدرد بخورد و وقت عزیزمان رو تلف نکند چرا رفع فیلتر نشه . مشکل در فقط فیلتر نیست مشکل اصلی فیلتر سرعت نت در کشور است که واقعا بیداد می کند . حلزون هم سرعتش بیشتر از ین نت هست.
  • مهدی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    21 2
    به توجه به آیه کریمه قرآن مجید:ان الانسان حریصٌ علی ما مُنع. همانا انسان به چیزی که منع شود حریصتر می شود. اگر فیلتر کردن برداشته شود حساسیت درست نمی شود ولی چه بسا بعضی ها نانشون از بد بخت کردن مردم بدست می آوردند
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    78 4
    سايت مفيدتري مثل يوتيوب رو رفع فيلتر كنين
  • طاها IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    16 1
    خبرآنلاین ممنون که این فضا رو به وجود می آورید اما مثل اینه که بپرسیم استفاده از چاقو باید آزاد باشه یا نه؟خوب معلومه با آزاد سازی فسبوک آدم های عادی موافق باشن.
  • مهدیtm A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    63 1
    از اولویتهای وعده داده شده آقای رییس جمهور رفع فیلتر از همه سایتهای مهم و موثر دنیا از جمله فیس بوک بود.
  • سعید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    53 0
    با اجازه بزرگترها بلهههههههههههههههههههههههههههههههههههه تجربه نشون داده هر چیزی رو که ممنوع کنی مردم بیشتر به سمتش کشیده میشن
  • ادیب IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    10 0
    فیلتر باید بدون هیچ پیش شرط و قانون و تبصره رفع فیلتر بشه ، باید همه به اطلاعات مفید دسترسی داشته باشند در ضمن فرهنگ استفاده از فیسبوک هم با رفع فیلترش درست میشه .
  • بی نام FI ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    4 0
    هیچی بارش کنند الزامات چیه
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    7 0
    از كى تا به حال بايد روى حق خودمون شروطى هم بپذيريم؟ دسترسى آزاد به اطلاعات حق مردم است و اين موضوع مختص فيسبوك نيست، اين شيوه فيلترينگ رو به هيچ عنوان به رسميت نميشناسم
  • دانشجو IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    6 0
    هر ايراني بالغ شعور استفاده از هر سايتي را دارا مي باشد نيازي نيست مسئولين در اين مورد تصميم گيري فرمايند .مسائل مهم تري همچون ناثباتي اقتصاد ، بيكاري جوانان ..و خيلي موارد مهم تر وجود دارد كه مسئولين غافل هستند و بحث فيلترينگ را الويت كاريشان قرار دادند
  • عماد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    5 0
    محدودیت هایی مثل فیلتر فیس بوک برپایه صلاحدید عده ای محدود و بر اساس عرف طیفی خاص از جامعه اعمال میشود و پایه واساس درست و حسابی شرعی ندارد و رفع آن نیازمند چیزی بجز زمان و اصرار مداوم نیست. درست مثل ممنوع بودن دستگاه های پخش ویدئو در اوایل انقلاب که کلا فراموش شد یا ماهواره که در حال فراموش شدن است. ای کاش حساسیتی که در این مسایل اعمال میشود صرف معصیت هایی مانند ربا و دروغگویی میشد.
  • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    2 29
    اگر يک مساله را بتونن حل کنند همه چيز درست مي شه و اون اين در ايران هم افراد هويت واقعي در فيس بوک داشته باشند . هويت واقعي افراد اول سنجيده بشه و بعد حساب آنها فعال بشه ديگه مشکلات خيلي کمتر مي شه. اين هم کار دولت و وزارت امورخارجه است که با شرکت فيس بوک در مورد ايران حل کنند.
  • منصوره A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    6 0
    فیلتر سایتها فقط به نفع اونایی شده که فیلتر شکن و وی پی ان میفرشون!! که به هر طریقی دارن مردم رو تیغ میزنن. همه نه تنها اونهایی که وی پی ان مفروشند. ف.ب هم اگر فیلتر باشه با هزار فیلرت شکن میشه بازش کرد . ندان اهمتی نداره که فیلترش برداشته بشه یا نه. اما واقعا زشته برای ایران که این سایت رو فیلتر کرده و یک توهین به مردم هست. هر چند جنبه استفاده اش رو نداشته باشن. اما به نظرم هر چیزی باید به روی مردم ایران باز باشه. با هر گونه فیلتری مخالفم.
  • web. d A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    5 1
    استفاده از فیلتر شکن باعث شده که دشمن بهتر به اطلاعات شخص کابرن دسترسی داشته باشد وباستفاده vpn بهتر ما را حک کنند پس چرا خودمان راگول میزنیم چرا به هم اعتماد نداریم الان هر بچه ای بلد است از فیلتر شکن استفاده کنند
  • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    10 0
    مشکل اینترنت ایران فقط فیسبوکه؟ همه چی فیلتره . سرعت هم آشغال . حتی تو چین و کوبا هم اینطوری نیست
  • بی نام EU ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    4 0
    ویدیو ممنوع بود همه استفاده میکردند ماهواره ممنوع است همه استفاده میکنند فیس بوک ممنوع است همه دارن استفاده میکنند بازم بقیه رو بگم نظرم رو نمیگذاری
  • صدای ملت A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    7 0
    فقط رفع فیلتر
  • بهروز IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    5 35
    اول فرهنگ سازی شه بعد رفع فیلتر!
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    6 1
    باید رفع فیلتر شوند و نخبگان انقدر محتوای تولید کنند تا جوانان جذب صفحه های منحرف نروند. محدویت ایجاد کرون هیچ مشکلی را حل نمی کند
  • هاشم A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    2 13
    فیسبوک باید فیلتر بمونه. هیچ راهی نباید باشه. این شبکه صهیونیستیه.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    3 0
    واقعا باید انقدر اتلاف وقت و هزینه و انرژی بشه برای فیلترینگ ؟؟؟؟؟ اینجوری تا ابد باید در یک نقطه در جا بزنیم ۰۰۰۰ بزارید آزاد باشد چون وقتی فیلتر باشه کسی که هدف استفاده داشته باشه ظرف پنج دقیقه راهش رو پیدا میکنه۰۰۰ این همه هزینه و عمر آقایان فیلترساز فقط برای پنج دقیقه؟؟؟؟
  • عبدی A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    2 12
    ما ایرانیها جنبه فیسبوک را نداریم. بحران ساز است. فیلتر شود بهتر است. الزاماتی که میفرمایید نیاز نیست. وزرا هم که می روند چون از عوام بیشتر میفهمند وگرنه من نوعی به شخصه بی سواد و نادان و خرفتم. نمیدونم فیسبوک رو چطور استفاده کنم و صد در صد به راه خطا دچار میشم. حالا بقیه که بماند. عاره.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      3 0
      جمع نبندین لطفاً.
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    4 8
    فیسبوک به هیچ دردی نمیخوره. به نظر من حتی باید سیستم فیلترینگ رو تقویت کنند که فیلترشکنها هم نتونن فیسبوک رو باز کنن. در عوض سایتهایی که توش محتوای مفید هم پیدا میشه رو رفع فیلتر کنن یا حداقل فیلترینگشون رو گزینشی کنند. مثل یوتیوب یا بلاگر یا ورد پرس.
  • یه مادر IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    2 1
    من خودم عضو فیس بوکم ولی بعضی پیج ها وعکسها داره که مثلا حاضرنیستم پسرنوجوان سیزده ساله ام عضوش بشه بعنوان یه وسیله سرگرمی وارتباط با دوستان دور خوبه اگه بتونن نظارت کنن برصفحه های ناجورش خوبه که رفع فیلتر بشه
  • يه ايراني IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 10
    رفع فيلتر بستگي به فرهنگ ماداره آخه تاوقتي افرادي هستند كه جنبه ي استفاده از فيسبوك راندارن نميشه رفعش كرد همين افرادي كه به مسي توهين كردند اگرنخوايم خودمون رو گول بزنيم ايراني بودن واقعا خودتون قضاوت كنيد يه چنين افرادي جنبشون براي استفاده از فيسبوك چقدره؟
  • سره مرد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    چه الزاماتی؟ روشنه! آزادی بیان.احترام به حق انسانی برای انتخاب سبک زندگی که بعید میدونم این تمهیدات اندیشیده بشه توسط بعضیا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    الزاماتی نداره.رفع فیلتر کنن
  • مهرداد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    اولین وآخرین ملزومش اعتماد به مردم است وبس ... حضرات در سال 2014 باز هم از الزامات صحبت میکنید ؟ هیچ دولت عاقلی از اعتماد به مردم خود ضرری نکرده و نمیکند......
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    هیچ وقت جلوی آب را نمیشه بست چون یا یه راهی پیدا میکنه یا سر ریز میشه .
  • بهرام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    یه روزی بچه های ما شاخ درمیان که بشنون که یه زمانی فیس بوک یا صحفه های اجتماعی دیدنش جرم بوده همون طور که ما از پدرنمان شنیدم که فکس و دستگاه ویویدیو داشتنش جرم بود بضعی موقع ها میخندم که بابا فکس جرم بود !!!!
  • مسيح IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    اصلا چه دليلي داره كه عده اي معدود براي ٧٠ ميليون نفر تصميم بگيرند كه چي خوبه و چي بد؟؟؟؟ داداش من مگه خود مردم شعور ندارند كه شما واسشون تصميم ميگريد؟؟ كاش فقط فيس بوك فيلتر بود، اكثر سايتهاي بدرد بخور فيلتره. ميدونم اين نظرم چاپ نميشه
  • حمید A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 1
    بزارید خودمون انتخاب کنیم.
  • حسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    2 2
    خدا را شاکرم که پیشوایان دین ما همه التزامات را قبلاً گفتند به عنوان مثال: 1- لا يَزالُ النّاسُ بِخَيرٍ ما أمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ به نظر من facebook و به طور کلی دنیای مجازی، با دنیای واقعی تفاوتی ندارد؛ اگر با امر به معروف و نهی از منکر واردش نشیم دین و دنیامون در خطر خواهد بود... وای بر ما اگر دوستی دروغی یا تهمتی share کرد و ما بی تفاوت باشیم 2- قارِن اَهلَ الخَيرِ تَكُن مِنهُم وَ بايِن اَهلَ الشَّرِّ تَبِن عَنهُم دوست در فضای مجازی، همانند دوست در فضای واقعی بسیار در عاقبت انسان موثر است؛ وای بر ما اگر با کسی friend باشیم که ما را به انحطاط بکشد.
  • حسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    2 2
    3- کسی که گناه کسی را نشر می دهد، مطرود است و کسی که در استتار و فراموش شدن آن می کوشد، مشمول آمرزش الهی می باشد 4- افراد شرور و اشرار مردم، شایعات و نارواها را پراکنده می کنند. جز با نیکان friend نباشیم، جز خوبی و راستی share نکنیم، جز نیکی و صدراقت را like نکنیم، جز به صداقت و انصاف comment نذاریم... خلاصه این که یادمون نره، توی فضای مجازی هم خدا ما رو می بینه! همین :)
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    2 0
    بزارید فیلتر باشه دو دقیقه دیرتر کسی رو نکشته
  • رضا A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    من ترجیح می دهم فیلترشده باقی بماند. چون هم اکنون با استفاده از فیلتر می توانم به راحتی وصل شوم. اما اگر فیلتر برداشته شود احتمالاً با مشکلات زیادی مواجه خواهم شد.
  • parisa A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    1 0
    باید رفع فیلتر بشه فیلتر فایده نداره
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    يا فيلتر فيس بوك موافقم.