ایسنا نوشت:

به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه کریمه، کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا با همتای فرانسوی خود در مورد تنش‌ها در این منطقه در اوکراین گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه پارلمان روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور اجازه مداخله نظامی برای دفاع از منافع مسکو در اوکراین را داد، روز شنبه نشستی بلند پایه در کاخ سفید برگزار شد.

"چاک هاگل"، وزیر دفاع، "جان برنان"، مدیر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)، ژنرال "مارتین دمپسی"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و "جیمز کلپر"، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در این نشست حضور داشتند. این گروه در نشست ویژه خود در کاخ سفید به بررسی اوضاع و گزینه‌های بالقوه سیاسی درباره مساله اوکراین پرداختند.

این نشست در حالی انجام شد که اوکراین از ایالات متحده و سایر کشورهای اصلی شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا برای حفاظت از یکپارچگی قلمروی این کشور وارد عمل شوند؛ اقدامی که پس از اعلام روسیه در اعزام نیروهای مسلح به منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه صورت گرفت.

یکی از مقام‌های ارشد دولت اوباما گفت: تیم امنیت ملی اوباما در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کرده و اطلاعات مربوط به اوضاع و مسائل مربوط به اوکراین را به روز کردند. اوباما در این نشست حضور نداشت اما از جانب سوزان رایس، مشاور امنیت ملی خود درباره این نشست و بحث‌های رد و بدل شده مطلع شد.

همچنین جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =