ایرنا نوشت:

خانم ˈیولیا تیموشنکوˈ نخست وزیر پیشین اوکراین که پس از سه سال حبس به اتهام اقدامات فراتر از قانون به تازگی از زندان آزاد شده است، دوشنبه این هفته برای دیدار و مذاکره با مقام های ارشد روس درباره وضعیت بحرانی منطقه خودمختار کریمه به مسکو سفر می کند.
تیموشنکو برای مذاکره درباره وضعیت ˈکریمهˈ به روسیه سفر می کند
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اونیا اوکراین، تیموشنکو که رهبری حزب باتکیوشینا (سرزمین پدری) را بر عهده دارد، برای گفت وگو با مقام های روس دو روز دیگر وارد مسکو خواهد شد.

ˈپاول نوسˈ رییس کمیته مدنی برای نجات ملی اوکراین با اعلام خبر سفر خانم تیموشنکو به مسکو افزود: این تصمیم از سوی خود تیموشنکو اتخاذ شده است.

تنش در مناسبات کیف و مسکو در روزهای اخیر بر سر سقوط دولت ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری روسوفیل (طرفداران سیاست روسیه) اوکراین و تسلط نیروهای سیاسی غربگرای این کشور بر ساختارهای قدرت تشدید شده است.

روابط دو طرف به ویژه پس از اقدام یک هفته قبل نمایندگان پارلمان اوکراین موسوم به رادا مبنی بر تصویب قانونی درباره ممنوعیت رسمیت داشتن زبان روسی در این کشور و به دنبال آن تظاهرات گسترده حامیان و مخالفان دولت جدید غربگرای این کشور در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه و در نهایت تسلط روس تباران آن بر ساختارهای قدرت این منطقه، وارد مرحله جدیدی شد.

بروز این وضعیت موجب شد که روسیه به شکل برنامه ریزی نشده و بنابردستور مستقیم پوتین فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، رزمایش بزرگی را با شرکت 150 هزار نظامی روس در مرزهای غربی خود آغاز کند که این امر واکنش تند کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت و آنان نسبت به تهاجم روسیه به خاک اوکراین هشدار دادند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =