۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه در جریان سخنرانی خود، آن‌هایی را که برای اعتراض به اتهامات فساد و اختلاس به خیابان‌ها آمده‌ بودند، "کافر و تروریست" خواند.
به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در جریان سخنرانی خود در راهپیمایی در استان بالیکسیر گفت: ما روز دوشنبه با وجود اعتراضات چپ‌گرایان، با وجود این کافران بلواری را در آنکارا افتتاح کردیم. آن‌ها تروریست‌هستند، اما حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه این افراد را "جوانان ما" می‌خواند.

اردوغان این تحقیقات درباره فساد مالی را به عنوان توطئه‌ای علیه دولتش توصیف کرده که از سوی فتح‌الله گولن، نخبه اسلامی که از 15 سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند، راه‌اندازی شده است.

اردوغان در سخنان خود همچنین از فتح‌الله گولن به دلیل آنکه در جریان اقدام کودتایی پسامدرن 28 فوریه سال 1997 میلادی از دانش‌آموزان خانم خواسته تا به منظور شرکت در مدارس روسری و مقنعه‌های خود را در بیاورند، انتقاد کرد.

اردوغان با اشاره به مجرد بودن و فرزند نداشتن گولن گفت: این نخبه اسلامی به همه گفت که روسری و مقنعه استفاده نکنند. او چنین حرفی را زده چرا که هیچ فرزندی ندارد.

اردوغان پیشتر نیز از دولت باغچلی، رهبر حزب مخالف "جنبش ناسیونالیست" به دلیل نداشتن فرزند، انتقاد کرده است.

وی در این سخنرانی بار دیگر از مردم خواست تا فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت‌نام نکنند چرا که تعداد بسیاری از این مدارس توسط افراد نزدیک به جنبش گولن اداره می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    26 12
    اردوغان به توهیچ ربطی نداره که مردم چه فکری میکنند چه طرز پوششی دارند شما تندروها در کشورهای اسلامی محکوم به شکست هستید
    • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      0 5
      متاسفم مردم ما اینقدر راجع به سیاست و بازی های سیاسی بی اطلاع هستن. الان شما فکر میکنید گولن خوبه؟ گولن یک پانترکه که شدیدا احساسات ضد ایرانی و ضد کردی داره.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      2 1
      شما ها چی مدعیان دروغین سرزمین های دوول مختلف
  • مسلمان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    19 12
    آقای اردوغان شما نماد یک حکومت اسلامی هستید . آیا می دانید فسادهای اقتصادی در دولت شما و پسران دولت مردان شما و پسر شما که در مکالمه تلفنی با شما پخش شد چگونه ضربه به اسلام ناب محمدی می زند؟؟ آقا نکید اینطور به اسلام ضربه نزنید
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    23 1
    عوامل استکبار جهانی !! انگار نه انگار که همین آدم ها زمانی از حزب اردوغان حمایت می کردند. متاسفانه مقامات کشورها بهانه های مشابهی برای توجیه ناکارآمدی و فساد ارائه می کنند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    14 25
    درود بر اردوغان، ببینید ترکیه چقدر پیشرفت کرده. دمش گرم.
  • اکبرآقا US ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    3 0
    اینجا بهشون میگن فتنه گر.
  • سعید IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    1 3
    من طرفدار اردوغان نیستم اما بررسی های شرکتهای معتبر صوتی (از جمله یک شرکت معتبر آمریکایی) نشان میدهد این فایل صوتی جعلی بوده است. برای پیگیری بیشتر به سایتهای خبری بیطرف مراجعه کنید.