جروزالم پست: دو طرف برای تفسیر مذاکرات به نفع خود تلاش می کنند ولی شنوندگان باید عاقل باشند

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تحلیلی درباره فضای حاکم بر مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک نوشت باید منتظر بود و اظهار نظرهایی که درباره جزئیات این مذاکرات بیرون می آید را بررسی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه چاپ اسرائیل با اشاره به اینکه دو طرف و خصوصا آمریکایی ها اصرار دارند که جزئیات این مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی فاش نشود نوشت چنین چیزی امکان ندارد چرا که سرانجام اخباری به بیرون درز می کند و از نوع اظهار نظرها می توان تا حدودی به واقعیت ها پی برد.

این روزنامه نوشته است راهبرد سکوت، یادآور اصرار جان کری برای کشیدن یک حریم خصوصی به دور روند صلح خاورمیانه است که از ژوئیه گذشته احیا شد.

واشنگتن یک جدول زمانی 9 ماهه برای این مذاکرات تعیین کرده و در حالی که پایان این مهلت به سرعت نزدیک می شود، چشم انداز ناکامی این روند همه طرف های دخیل در روند مذاکرات را بر آن داشته است تا به افشای جزئیات بپردازند و آن را در قالب اتهام و تقصیر برای مخاطبان داخلی خود مطرح کنند. این روزنامه در ادامه این موضوع را به مذاکرات هسته ای ایران تعمیم داده و نوشته است می توان انتظار داشت که از این مذاکرات نیز اخباری به بیرون درز کند.

اما چنین خبرهایی در صورتی که به تایید منابع مستقل نرسند اعتبار چندانی نخواهند داشت و صرفا باید آنها را در چارچوب رقابت های سیاسی ارزیابی کرد. نکته مهم این است که هر دو طرف برای تفسیر مذاکرات به نفع خود تلاش می کنند ولی شنوندگان باید عاقل باشند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =