فارس نوشت:

بر اساس یک نظرسنجی در سطح فعالان بازار سرمایه، وضعیت شاخص بورس، نرخ تعادلی دلار، رویه جدید معاملاتی و صنایع برتر در یک هفته آینده بررسی شده است.
یک شرکت کارگزاری نتایج نظرسنجی از فعالان بازار سرمایه درباره نرخ تعادلی دلار در سال 93، وضعیت کلی شاخص بازار در یک هفته آینده، صنایع پیشنهادی برای ورود در بازه یک‌ماهه و سهام پیشنهادی برای ورود در بازه یک‌ماهه را مورد بررسی قرار داد.
همچنین درباره رویه جدید معاملاتی نظرسنجی شده که نتیجه آن نیز اعلام شده است.
با توجه به تغییرات نرخ دلار در روزهای اخیر، مشارکت کنندگان در نظرسنجی هفته سی و پنجم کارگزاری تدبیرگران فردا برای سال آینده نرخ دلار را در محدوده 29,000 تا 31,000 ریال برآورد کرده‌اند.

شاخص کل بورس در یک هفته آینده
به منظور دریافت پاسخ دقیقتر، حدود مثبت، متعادل و منفی را برای پاسخ به این سوال مشخص کرده‌ایم. (مثبت: رشد شاخص بیش از 2 درصد، متعادل:تغییر شاخص از منفی 2 درصد تا مثبت 2 درصد، منفی: کاهش شاخص بیش از 2 درصد) با توجه به افت محسوس بازار در روزهای گذشته و اجرای سیاستهای جدید و محدود کننده سازمان در مورد فروش حقوقی ها و همچنین گزارش بودجه برخی گروهها و همچنین احتمال بازگشایی نمادهای پتروشیمی در هفته آتی، فعالان بازار سرمایه پیش بینی می کنند، در صورت بازگشایی نماد شرکت‌های پتروشیمی جو بازار کمی منفی خواهد شد.
اما در صورت عدم بازگشایی نماد این گروه بازار نسبتا متعادل با شیب ملایم رو به مثبت خواهد شد.
نتایج این هفته نیز نشانگر آن است که همانند هفته های گذشته فعالان بازار سرمایه گروه بانکداری، پالایشگاه، رایانه را مناسب برای ورود، می‌دانند. اما با توجه به گزارشهای اخیر گروه دارویی این صنعت نیز مورد توجه بازار قرار گرفته است. گروه خودرو، مخابرات و پتروشیمی نیز دیگر صنایع منتخب معرفی شده اند. (در گروه پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و خوراک مایع مورد توجه خاص بازار می باشند.
در صورت افت قیمتی پتروشیمی های خوراک گاز بین 10 تا 15 درصد این گروه نیز برای ورود جذاب خواهد بود.
بر اساس صنایع منتخب فعالان بازار شرکت‌های بانک پاسارگاد، هلدینگ خلیج فارس، مخابرات ایران را گزینه های مناسب تری برای ورود دربازه یک‌ماهه معرفی کرده‌اند.
شرکت‌های ایران خودرو، سرمایه‌گذاری دارویی تامین، پالایشگاه بندر عباس و اصفهان گزینه‌های بعدی فعالان برای ورود معرفی شده‌اند.
مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی هفته سی و پنجم کارگزاری تدبیرگران فردا با لغو محدودیت‌های فروش اعمال شده از طرف سازمان بورس موافق بوده اما نگران فروش‌های سنگین حقوقی‌ها نیز هستند. برخی از فعالان بازار آزادسازی تدریجی این محدودیت‌ها را مناسب‌تر دانسته اما در مجموع خواستار لغو این محدودیت‌ها شده‌اند.
47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =