پایگاه اینترنتی مسکو تایمز در تحلیلی از اوضاع پدید آمده در اوکراین که دخالت کشورهای غربی از جمله آمریکا در آن محرز بود و منجر به سقوط دولت روسگرای ویکتور یانوکویچ شد نوشته است اگر سرگئی لاوروف در خیابان های وال استریت راه می رفت چه می شد؟

به گزارش خبرآنلاین این پایگاه خبری با ارائه دلایلی برای اقدام روسیه در تشویق اوکراین به رد توافق نامه اتحادیه اروپا نوشته است.

اگر این اتفاق بیفتد اتحادیه اقتصادی اوراسیا که قرار است در سال 2015 ایجاد شود، بدون حضور اوکراین هیچ معنایی نخواهد داشت. بحران اوکراین بر سر پول بود. یانوکوویچ پیشتر اعلام کرده بود اوکراین را بخشی جدایی ناپذیر از اروپا در اینده می بیند.

اما از آنجایی که اوکراین با بحران اقتصادی رو به رو بود ، او به پول نیاز داشت و تصمیم درستی اتخاذ کرد که وارد معامله با روسیه شد تا اتحادیه اروپا. اوکراین تقریبا مطمئن است که بدهی هایش را در موعد مقرر پرداخت نخواهد کرد.

این موضوع درست است که یانوکوویچ فردی فاسد بود و می بایست از قدرت کنار می رفت. اما مقامات آمریکایی با حضور در خیابان های کی یف به تحریک تظاهرکنندگان پرداختند. تصور کنید اگر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خیابان های وال استریت حضور می یافت چه اتفاقی می افتاد؟ آسوب کنونی در اوکراین بر سر پول آغاز شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =