واحد مرکزی خبر نوشت:

ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین روز پنجشنبه خود را رئیس جمهوری قانونی کشورش دانست.
به گفته یک منبع نزدیک به یانوکوویچ، وی در اظهاراتی که از سوی خبرگزاری های روسیه منتشر شد، همچنین از دولت روسیه خواست امنیت وی را تامین کند.
او قرار است روز جمعه در شهر روستوف-نا-نودو، در نزدیکی مرز روسیه کنفرانسی مطبوعاتی ترتیب دهد.
به گفته این منبع، یانوکوویچ که از روز سه شنبه ناپدید شده بود، در سخنان خود خطاب به مردم اوکراین، خود را مصمم به اجرای مفاد توافقی دانست که هفته گذشته با مخالفان دولت امضا شد.
وی خود را رئیس جمهوری قانونی اوکراین بر شمرد و با اشاره به غیبت نمایندگان حزب مناطق در پارلمان، گفت: متاسفانه، آن چه اینک در پارلمان اوکراین می گذرد، غیر قانونی است. 
رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین در ادامه گفت: خود را ناگزیر می بینم از مقامات فدراسیون روسیه بخواهم حفاظت شخصی را از من در برابر اقدامات افراد تندرو به عهده بگیرند. در بسیاری از شهرهای کشور، افراط گرایی بیداد می کند. 
این در حالی است که یک منبع آگاه در دولت روسیه با اشاره به حضور یانوکوویچ در این کشور، به خبرگزاری گفت مسکو به درخواست یانوکوویچ در خاک روسیه پاسخ مثبت داده است.
رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین همچنین با اشاره به ناآرامی های کریمه - جمهوری روسی زبان جنوب اوکراین - خواستار آن شد تا کشورش به دوران احترام به قانون اساسی بازگردد.
وی خاطر نشان کرد: بدیهی است که مردم جنوب شرق و کریمه خلا قدرتی را که در آن وزرا را عده ای در میدان شهر تعیین می کنند، نپذیرند.»
یانوکوویچ تاکید کرد هیچگاه مجوز استفاده از قوه قهریه را در رویارویی با بحران کشور صادر نکرده است و اگر کسی چنین دستوری صادر کرده، غیر قانونی و جنایت کارانه است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =