فارس نوشت:

رئیس‌جمهور گفت: مردم و به ویژه نیازمندان نباید هیچ دغدغه‌ای پیرامون اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش با حضور در مرکز صداوسیمای خلیج فارس در گفت‌وگویی زنده علاوه بر پاسخ به سئوالات مجری برنامه به صورت تلفنی و تفسیری نیز به سئوالات مردم هرمزگان از شهرستان‌های مختلف پاسخ گفت.

وی در بخش نخست سخنان خود در پاسخ به سئوال مجری برنامه پیرامون اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و دیدگاه دولت در مورد این طرح، اظهار داشت: اصل هدفمندی مورد اجماع تمام مسئولان بوده است که اجرای آن در مرحله اول با اشکالاتی توأم بوده و به قول مجلسی‌ها قانون در این راستا به درستی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: قرار بود با حذف یارانه حامل‌های انرژی و سایر بخش‌ها به توسعه زیرساخت‌ها کمک شود و در واقع هدف از هدفمندی کاهش مصرف انرژی و نزدیک کردن قیمت انرژی با کشورهای همسایه بود که معتقدیم با رویه کنونی از این هدف دور شده‌ایم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در پی مصوبه مجلس دولت نیز با اجرای مرحله دوم هدفمندی کاملا موافق است این مرحله از سال آینده آغاز می‌شود و از اینجا به مردم می‌گویم که نباید دغدغه‌ای در این مورد داشته باشند چراکه یارانه نقدی در کنار سبد کالا برای نیازمندان کماکان ارائه خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: دهک‌های کم‌درآمد اصلا نباید دغدغه‌ای در مورد اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون تورم اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار دولت اقتصاد با تورم ۴۳ درصدی روبه‌رو بود و در همان اول به مردم قول دادیم که جلوی تورم را بگیریم که طی اعلام مرکز آمار در روز گذشته تورم به ۳۳.۷ درصد رسیده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تا پایان سال نرخ تورم به ۳۵ درصد می‌رسد اضافه کرد: طی برنامه‌های موجود این نرخ در سال آینده به ۲۵ درصد می‌رسد.

روحانی یادآور شد: تمام تلاش دولت این است جلوی تورم را بگیرد تا از این طریق زندگی مردم به ثبات بیشتر برسد.

وی در بخش دوم این برنامه زنده در پاسخ به یکی از اهالی شهرستان بشاگرد که توسط ارتباط تصویری صورت گرفت افزود: دولت به مبحث درمان در سراسر کشور و به ویژه در هرمزگان توجه ویژه‌ای دارد.

همچنین اضافه کرد: در همین راستا و طی سال آینده در زمینه بیمه قدم‌های خوبی برداشته خواهد شد و ارزش دفترچه‌های بیمه بالاتر می‌رود.

روحانی افزود: تجهیز بیمارستان‌ها و فعال‌سازی مراکز بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد به نحوی که در تجهیز بیمارستان‌های سراسر کشور قدم‌های جدی برداشته خواهد شد.

وی ابراز داشت: طی سال آینده ۳ میلیارد تومان بودجه به توسعه راه‌های روستایی بشاگرد اختصاص خواهد یافت.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه طرح توسعه‌ای شهرستان جاسک بر روی شهرستان بشاگرد و دیگر نقاط هرمزگان نیز تاثیر دارد گفت: دولت برای شکوفایی سواحل و جزایر خلیج فارس برنامه‌های متعددی را در نظر دارد.

وی همچنین یادآور شد: برای رفع مشکلات زیرساختی در بشاگرد نیز ۷۲.۵ میلیارد ریال طی سال آینده در نظر گرفته شده است.

به گفته دکتر روحانی علی‌رغم تمامی توجهاتی که در ۳ دهه اخیر به بشاگرد شده است این منطقه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی همچنین گفت: برای توسعه جاسک و اجرای طرح صادرات نفت از این منطقه مجبوریم خطوط انتقال نفت را از خوزستان به جاسک احداث کنیم که این امر می‌تواند برای توسعه کل استان موثر باشد.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داش مجید A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 0
    با این وضع اقتصاد و گرانی ها80%مردم کم درآمد هستند
  • شاهبداغی A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 1
    افرادی که درامد درحدود متوسط دارند نگران گرانی که بعد از حذف یارانه ها بوجود می ایدهستند از الان می شنویم برق ونان گران خواهد شد لطفااین موضوع را در نظر بگیرید.
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 0
    منظورتون کی ها هستند ؟ اونهایی که به نان شب محتاج اند یا افراد دیگر به جز اونهایی که بدبخت کردید هم آدم این مملکت نمی دانید ؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 1
    کم درآمد؟؟ من که یه خونه 70 متری با دوتا بچه مدرسه رو دارم و حقوقم هم کفاف این همه گرونی رو نمیده پردرامدم که میخواید یارانه ندید؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 2
    والا تا اونجا که ما یادمون میاد ..این پول نفت میخاست توی سفره ی همه بیاد..مگه پولدارها مال این مملکت نیستن؟؟چرا باید قطع بشه؟؟ تکلیف رو معلوم کنید که این یارانه ها پول نفته؟؟یا صدقه س؟
  • محمد جمالی A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    2 0
    امیدوارم این گدا پروری تموم شه و بودجه هدفمندی صرف آموزش و پرورش و درمان بشه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 0
    یعنی میشه تفکیک کرد؟
  • سیاوش RO ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 1
    آقای روحانی الان همه قشر حقوق بگیر نیازمند شدن. امیدی به تدبیر شما نداریم
  • بی نام RO ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    2 0
    دستمزدها را هم به همسایگان خلیج فارس نزدیک کنید.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 1
    حرفهاى خوب ولى در عمل پوچ
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 1
    تقریبا کل 75 میلیون نفر کم درادند؟ معیارتان چیست؟
  • هومن نیری US ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 1
    یا حق جناب اقای روحانی وتیمش با بهانه ها وترفندهای رنگارنگ می خواهند بدون بوحود امدن تنش اجتماعی این شندر غاز پولی را که دولت اقای احمدی نزاد با اجازه مقام معظم رهبری به امردم داده میشود را قطع کنند ایا این بوجه را که از سبد مردم قطع کنند مشکلات حل خواهد شد؟ مطما نخیر دلیل بوجود امدن این اقتصاد ورشکسته ابتدا باید مسئولین گذشته را به میز محاکمه کشید وحتی المقدر همه انها را باید دراتاق فکر دولتی جمع کرده وعملکرد نابخردانه انها را گوشزد نمود وسپس برای یافتن چاره به سراغ اشخاص حاذق و عاشق ولایت رفته وانها را باهرمرامی که دارند به کار گرفت دوم اینکه امرای نیروی قهریه وافراد بانفوذی که شریان ثروتهای ملی را که به نناحق قبضه کرده اندرا باحقوق کارمندی بازنشسته کرد
  • بی نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    1 3
    چگونه دغدغه نداشته باشیم؟ قراره همه چیز چند برابر بشه ،افزایش حقوق هم که ناچیز بود ،یارانه ها رو هم که حذف کردید الان میشه بگید دقیقا باید چی کار کنیم؟
  • بی نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    3 1
    نیازمندان اگه از لحاظ ایشون اونایی باشن که سبد کالا گرفتن این عدالت نیست..باید کسی که نه بلزنشسته است و نه کارکر تامین اجتماعی و نه کارمندو نه دانشجو نه وابسته به کمیته امداد است ولی محتاح است این یارانه را دریافت کند ..
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    3 1
    همه ملت رو بدبخت کردن و به زیر خط فقر فرستادن . حالا میگن نگران نباشید !!!!!! خیلی رو دارید .
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    4 0
    خدا شاهد است یارانه را قطع کنی ما هم از مردم مصر واکراین کمتر نیستیم . کودتا می کنیم
  • محمدرضا A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    2 1
    مسئولین بدانند؛ مردم موش آزمایشگاهی نیستند که تاوان خواب و خیال طرح های نسنجیده مسئولان را پرداخت کنند! اگه این درست است که سوخت هاگران گردد تا مردم درست مصرف کنند و پولشو به مردم داده شود، پس اینکه الان گفته شود که "باید به همه داده نشود و یا مردم بگویند چقدر پول دارند و اگر نگویند جریمه میشوند و... " اولا: آیا دخالت در امور شخصی مردم نیست!؟ ثانیاً: آیا عدم اعتماد و توهین به مردم قلمداد نمیشود!؟ ثالثاً: آیا نوعی تبعیض و فرار از واقعیت هدف طرح و ... نخواهد بود!؟؟؟ واین را بدانید شاید فقرا از حقوق خود بگذرند ولی سرمایه داران با گران کردن و فشار بر مستضعفین منافع نامشروع خود را با چندین برابر جبران واز گلوی مردم فقیر بیرون خواهند کشید و ملت شاهد موج گرانی جدید خواهند بود و...!!!
  • مجید.ح A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    1 1
    آقای دکتر روحانی فرمایش شما کاملا درست که (هدف از هدفمندی کاهش مصرف انرژی و نزدیک کردن قیمت انرژی با کشورهای همسایه بود) ولی درآمد مردم هم با کشور های همسایه یکسان است ؟؟؟ درآمد یک ایرانی با یک شهروند اماراتی و کویتی یا قطری و.......(کشورهای حوزه خلیج فارس) یکسان است. ایا درآمد به ریال و خرج به دلار لطف بفرمائید کمی با انصاف باشید دکتر روحانی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    2 1
    وحشت ناک ترین جمله ای که تا حالا شنیده بودم!! روحانی: افراد کم‌درآمد هیچ دغدغه‌ای در مورد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نداشته باشند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    2 2
    متاسفم چیزی از علم اقتصاد بلد نیستید
  • بی نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    1 0
    تو جون بخواه عزیزم
  • محبوبه A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    2 0
    چطور نگران نباشیم من یک زن سرپرست خانوار با حقوق زیر نهصد هزار تومان اسمم از سبد یارانه حذف شده بود چطور میتوانم به حرفهای مسولین اعتماد داشته باشم و خیالم راحت باشد که در حق من و امثال من ظلم نمیشه ؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    منی که 360تومان هر 6ماه میگیرم یک قسط70تومان درماه وهر 6ماه 427تومان قسط دارم انصاف که سبد کالا نگیرم یارانه هم قطع بشه باید چکار کنم /