ایرنا نوشت:

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای از آماده باش کامل واحدهای نیروی هوایی روسیه در مناطق غربی این کشور خبر داد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: واحدهای نیروی هوایی روسیه در فرودگاه های نظامی در مناطق غربی این کشور در راستای رزمایش سرزده که به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری آغاز شده است به حالت آماده باش جنگی درآمدند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده های نیروی هوایی روسیه در حوزه نظامی غرب پروازها برای دفاع از حریم هوایی مناطق غربی کشور را به طور گسترده آغاز کرده اند.

واحدهای هوایی مناطق غرب روسیه با اغاز دستور آمادگی جنگی در فرودگاه های نظامی و پایگاه های هوایی مستقر شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه به آغاز رزمایش بمب افکن های حوزه فدرال غرب و هدف قرار دادن دشمن فرضی در محدوده های پایگاه های هوایی اشاره شده است.

در این بیانیه همچنین گفته شد: واحدهای نیروی هوابرد روسیه در حال استقرار یا انتقال به مناطق مورد نظر در غرب این کشور هستند و واحدهای زرهی نیز به انتقال تانک ها از طریق راه آهن به محل های برگزاری رزمایش می پردازند.

در مجموع 150 هزار نیروی نظامی روسیه و واحدهایی از نیروی هوایی، شامل 90 فروند هواپیمای نظامی و 120 فروند بالگرد و نیروهای هوابرد و واحدهای دریایی و زمینی ناوگان های شمال و دریای بالتیک روسیه در این رزمایش شرکت دارند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته از اغاز آزمایش نیروهای مستقر در غرب روسیه و رزمایش نیروها در این مناطق همجوار با اوکراین خبر داد که به دستور رییس جمهوری روسیه برگزار می شود.

وی افزود: این رزمایش تا روز سوم ماه مارس آینده ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران، هر گونه ارتباط برگزاری رزمایش با حوادث اوکراین را رد کرد.

با این حال کارشناسان بر این عقیده اند که رزمایش نیروهای روسیه در مرزهای غربی این کشور و مناطق همجوار با اوکراین قدرت نمایی در برابر کشورهای غربی است که با وجود موافقت نامه امضا شده با حضور نماینده روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین، شرایط برای سرنگونی حکومت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری این کشور را فراهم و از برکناری وی استقبال کردند.

26123

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =