مرتضی میرباقری،​ معاون رئیس سازمان صداو سیما از تولید سه مجموعه تلویزیونی الف ویژه در سال 1389 خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست مطبوعاتی نخستین جشنواره فیلم‌های تلویزیونی امروز یکشنبه با حضور معاون رئیس سازمان صدا و سیما در محل همایش‌های این سازمان برگزار شد.

مرتضی میرباقری در این نشست در مورد تولید مجموعه​های الف ویژه گفت: «زمانی که مسئولیت را در سازمان صداو سیما برعهده گرفتیم، چند مجموعه الف ویژه در دست تولید بود که هرکدام از آن​ها در جریان تولید با مشکلاتی مواجه بودند. «کلاه پهلوی» به کلی متوقف بود، تکلیف مجموعه «سرزمین کهن» روشن نبود،​  «مختارنامه» و «یوسف پیامبر» هم در مراحل اولیه بودند که حتی برآوردها هم در مورد آن​ها انجام نشده بود.»

معاون رئیس سازمان صداو سیما ادامه داد: «برای رونق دادن به جریان تولید این مجموعه​ها بودجه​ها را 100درصد ارتقا دادیم و اکنون در حالی که مجموعه​های «یوسف پیامبر» پخش شده،​ «در چشم باد» در حال پخش است،​ «مختارنامه»​ در آستانه پخش است،​ «کلاه پهلوی» در حال فیلمبرداری است و «سرزمین کهن»​ هم در آستانه تولید است.»

میرباقری در مورد مجموعه​های اولف ویژه​ای که برای سال آینده تولید می​شوند،​ گفت: «لوکیشن چند میلیاردی «سرزمین کهن» در شهرک غزالی آماده شده است و سال آینده مقابل دوربین می​رود.»

او با اعلام خبر تولید مجموعه مجتبی راعی، گفت: «مجموعه «صاعقه خاموش» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه کنندگی محمد بشکوفه مراحل نهایی پیش​تولید را سپری می​کند و مجموعه «خواجه نصیرالدین طوسی»  هم جزو برنامه​های مجموعه​های ما در سال آینده است. برای تولید این مجموعه با چند کارگردان صحبت کرده​ایم اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.»

او همچنین در مورد مجموعه موسی(ع) هم گفت: «متن نهایی مجموعه «موسی(ع)»​تهیه شده، اما هنوز کارگردان آن هم به طور قطعی انتخاب نشده است. در مجموع در سال 1389 سه مجموعه جدید الف ویژه مقابل دوربین می​رود تا خوراک تلویزیون را در دهه 90 تامین کند.»

معاون رئیس سازمان صداو سیما تاکید کرد مجموعه​ای هم با موضوع اقبال لاهوری به عنوان مجموعه الف ویژه تهیه خواهد شد.

کد خبر 34116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =