ایسنا نوشت:

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اعتقاد بر برخوردهای سیاسی در حوزه آمار جمعیتی گفت: هر چه جلوتر می‌رویم گویا جنگی در راه است.

علی‌اکبر محزون در همایش تخصصی «کاهش جمعیت؛ ضربه سهمگین بر پیکر مسلمانان» در مشهد، با بیان اینکه برخوردهای سیاسی در حوزه آمار جمعیتی بیانگر وقوع جنگی در این زمینه است، اظهار کرد: افرادی که در این مسیر هزینه کرده‌اند، اکنون منتظر بهره‌برداری از آن هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانسالان ۴۰ درصد ، جوانان ۲۳.۷ درصد، کودکان ۱۷.۵ درصد و سالمندان ۵.۷ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

محزون با اشاره به سیاست‌های تشدید کننده کاهش نرخ باروری کشور از دهه ۶۰ به بعد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر کاهش تعداد افراد خانوار و افزایش زندگی مجردی نیز باعث کاهش رشد جمعیتی کشور شده است.

دکتر خلیل علی‌محمدزاده، عضو شورای راهبردی آمار، اطلاعات جمعیتی ایران نیز در این همایش با اشاره به دو مرحله برنامه‌های کنترلی جمعیت کشور در سال‌های ۴۵ و ۶۸ ، اظهار کرد: با بررسی عاقلانه و منطقی برنامه تنظیم خانواده در کشور اشکالات آن مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیتی ایران در مرحله اول برنامه‌های کنترلی در طول ۱۰ سال افزود: در سال ۶۸ این رقم ۳.۲ درصد بود که در سال ۷۳ به ۲.۳ درصد کاهش یافت.

علی‌محمدزاده ادامه داد: دولت باید در سیاست‌های کنترلی جمعیت دخالت کند تا این روند کاهشی رشد جمعیت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بیشترین بودجه اسمی تنظیم خانواده در سال ۹۱ بود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در آن زمان تذکراتی را دادند اما به جای توقف، اجرای آن شتاب بیشتری گرفت و اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی از این بابت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از وزارت بهداشت مطالبه دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    8 35
    راه حلش اينه که بگن تولد هر بچه، منجر به افزايش يک ميليون به حقوق مي شود
  • بی‌سواد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    88 4
    به جای حل مشکل جمعیت میانسال، دارید یه سنگ دیگه در چاه می‌اندازید؟ بعد از 30 سال این میانسالها میمیرند و جمعیت کشور به ثبات و آرامش میرسد. نیازی به افزایش جمعیت نیست. جمعیت دانا بهتر از جمعیت گرسنه است. به خدا نفت تمام میشه و منابع کشور تکافوی 30 میلیون نفر را نیز نخواهد داد. خبرآنلاین لطفا حرف عاقلانه را منتشر کن
  • وحید A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    59 1
    تا اقتصاد مردم بهبود پیدا نکنه مردم زیر بار نمی روند... دوست دارید بشیم مثل پاکستان و هند؟!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    36 2
    شما به فکر کفیت زندگی همین جمعیت باش نه به فکر افزایش و بدبخت کردن یه عده دیگه.همین الان جونامون دارن از کشور میرن.
  • حسين IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    15 1
    شما با دنيا خوب بشيد چرا كه نه به جاي نفت جوون تحصيل كرده با جنم صادر مي كنيم. اينم ميشه امنيت ملي از ديد فرهنگي و نه به لحاظ نظامي.
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    25 0
    وقتی امکان افزایش درامد سرانه و حقوق و نیازهای اولیه برایتان مشکل هست در این صورت تمایلتان به افزایش جمعیت برای چیست ؟