۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۷

ایسنا نوشت:

شورای امنیت به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را علیه کسانی که بر سر راه روند انتقالی در یمن سنگ‌اندازی می‌کنند، تصویب کرد که بر اساس آن شورای امنیت حق دارد برای مجازات این افراد به گزینه نظامی متوسل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری نشستی، قطعنامه پیشنهادی انگلیس در رابطه با مجازات سنگ‌اندازان بر سر راه روند انتقال سیاسی در یمن را تصویب کرد که مجازاتی مانند ممنوعیت سفر، بلوکه کردن دارایی‌ها و نیز استفاده از گزینه نظامی در این قطعنامه لحاظ شده است.

قطعنامه تصویب شده از سوی شورای امنیت تحت بند هفتم منشور سازمان ملل است و این بدان معناست که شورای امنیت اجازه دارد در صورتی که لازم بدانند از نیروی نظامی علیه مانع تراشان در روند انتقالی یمن، استفاده کند.

در این قطعنامه از جدایی‌طلبان جنوب و شیعیان حوثی خواسته شده تا از خشونت پرهیز کنند و از نتایج گفتگوهای ملی یمن که چندی پیش پایان یافت حمایت شده است.

قطعنامه مذکور نامی از شخص یا گروه خاصی که مانع اجرایی شدن مذاکرات صلح می‌شوند نبرده است اما کمیته‌ای برای مشخص کردن این افراد یا گروه‌ها تعیین شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =