تسنیم نوشت:

وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع این کشور از برنامه‌های خود برای خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع این کشور از برنامه‌های خود برای خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان سال 2014 خبر داد.
هیگل در این بیانیه تاکید کرد که طرح‌های احتمالی بیشتری در نظر گرفته شده است تا در چارچوب آنها نیروهای آمریکایی در پایان سال جاری میلادی و در صورت عدم امضای توافقنامه امنیتی دو جانبه بدون هیچگونه مشکلی از افغانستان خارج شوند.
وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: با رهبری پریزیدنت اوباما و با حمایت‌ همه جانبه من، وزارت دفاع آمریکا با طرح‌های بیشتری به منظور خروج منظم نیروهای این کشور از افغانستان تا پایان سال جاری دست به اقدام خواهد زد.
هیگل همچنین این طرح‌ها را پیشگیرانه خواند و افزود: با توجه به اینکه حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نشان داده است توافقنامه امنیتی دو جانبه را که به موجب آن نیروهای وزارت دفاع و مقامات آمریکا پس از سال 2014 در افغانستان حضور خواهند داشت، این طرح‌ها اقدامات احتیاطی خواند بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =