ایسنا نوشت:

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: درباره اجرای موافقت نامه 1975 در زمینه اروندرود با عراق به تفاهم رسیدیم و به زودی این توافق‌نامه پس از طی مراحل قانونی در عراق به امضای دو وزیر خواهد رسید.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که بعدازظهر چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق سخن می‌گفت با اعلام این مطلب گفت: روابط ایران و عراق بسیار مستحکم، تاریخی و مبتنی بر علائق مشترک دینی،‌ سیاسی، جغرافیای و فرهنگی است و بسیار خوشحالیم که یک صفحه کوتاه اما دردناک از روابط را پشت سر گذاشتیم و امروز دو ملت ایران و عراق به عنوان دو ملت دوست و برادر از دولت‌هایی برخوردارند که آن‌ها هم روابط دوستانه و برادرانه‌ای دارند.
او با بیان این که اولین سفر خارجی‌ام را با عراق شروع کردم و عراق تنها کشوری است که در شش ماه گذشته دو بار سفر رسمی به آ‌ن داشتم، ابزار امیدواری کرد وزیر خارجه عراق بازدید بار دوم را به‌زودی از ایران انجام دهد.
ظریف گفت: باید خبر خوشحال‌کننده‌ای را مطرح کنم که ما در گفت‌وگوهای که انجام شد توانستیم در مورد کار در اروندرود و اجرای موافقت‌نامه 1975 به توافق برسیم و به زودی منتظر هستیم آقای زیباری که برای امضای این توافق که بین کارشناسان صورت گرفته است پس از طی مراحل قانونی در عراق به تهران بیایند و بازدید سفر دوم را هم انجام داده باشند.
ظریف با بیان این که این حرکت به نفع مردم دو کشور و صلح وا منیت در منطقه و پیشرفت آن است گفت: هیات‌های حقوقی دو طرف تلاش بسیاری در ماه‌های گذشته انجام داده‌اند امیدواریم این حرکت بسیار مثبتی برای مردم دو کشور و پیشرفت آن‌ها باشد.
وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع مذاکراتش با همتای عراقی‌اش گفت :ما همواره خواهان ثبات و آرامش و همراهی و همدلی همه گروه‌ها در عراق بوده و هستیم و بسیار خوشحالیم که دولت عراق با درایت این سیاست را در پیش برده و در مبارزه با افراط و ترور که مبارزه جمعی است ما خود را در کنار براداران در عراق و سایر کشورهای منطقه احساس می‌کنیم و مقامات عراقی این حرکت را با درایت و حکمت به پیش برده‌اند و امیدواریم شاهد ادامه آرامش و توسعه بیش‌تر مردم عراق باشیم و بتوانیم در زمینه رسیدن به راه‌حل صلح آمیز وسیاسی در سوریه در حد خود کمک کنیم.
ظریف، زیباری را مخاطب قرار داد و گفت به خانه دوم خود خوش آمدید و امیدواریم بارها شما را در ایران و در شرایط خوب و بهتر ببینم و ادامه داد: ما در زمینه‌های مشترک همواره با عراق گفت‌وگو کردیم و آن را ادامه خواهیم داد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    5 0
    توافق الجزایر نه یک کلمه کمتر و و نه یک کلمه بیشتر
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    7 0
    ظریف مچکریم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    8 0
    از غرامت جنگ تحمیلی چه خبر؟