ایسنا نوشت:

به گفته یک نماینده پارلمان اوکراین، "شورای میدان" و احزاب سیاسی اوکراین به توافق رسیدند تا علاوه بر اعلام اعضای دولت جدید در میدان استقلال، نماینده‌های عمومی نیز در این دولت گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، والری پاتسکان، نماینده پارلمان اوکراین از حزب "اودار" پس از نشست مشترک احزاب و شورای میدان عنوان کرد: اعضای دولت جدید پس از برگزاری نشستی دیگر، بعد از ظهر روز چهارشنبه در میدان استقلال معرفی خواهند شد.

وی همچنین گفت که نماینده‌های عمومی که به دولت خواهند پیوست، وزارت‌های مختلفی را شامل می‌شوند. به گفته پاتسکان، در این نشست در خصوص انتخاب سه هیات عمومی از شورای میدان برای گفت‌وگو با سیاستمدارها نیز، بحث شد.

الکسی گاران، کارشناس سیاسی اظهار داشت که معیارهای انتخاب اعضای دولت نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت؛ حرفه‌ای گری، استانداردهای بالای اخلاقی، احترام به قوانین میدان و عدم مشارکت در اقدامات فسادآمیز.

پس از معرفی این کاندیداها، آنها باید از سوی پارلمان اوکراین تایید شوند. گاران در این خصوص نیز تصریح کرد: به نظر من پارلمان با خواسته‌های "میدان" مخالفت نخواهد کرد.

اما آرسن آواکف، کیمسر پارلمانی برای نظارت بر وزارت کشور اوکراین با امضای حکمی بخشی خاص از پلیس امنیت عمومی موسوم به "برکوت" را منحل کرد.

علاوه بر این وزارت خارجه اوکراین نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از تشکیل دولت جدید، مذاکرات دو جانبه با روسیه را از سر خواهد گرفت.

برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین، اعتراضات شدید مقامات روس را به همراه داشت که آمریکا را به مداخله در امور اوکراین متهم می‌کنند. مسکو همچنین از تصمیم دولت جدید برای حذف زبان روسی به عنوان یک زبان رسمی اوکراین نگران است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =