۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
منزل یانوکویچ، پاتوق خبرنگاران شد

اقامتگاه ویکتور یانوکوویچ در حومه کی یف تبدیل به مکانی جذاب برای خبرنگاران کنجکاو شده است که به دنبال اسناد و مدارک متعلق به او هستند.

 

 

 

هیچ کس خبری از ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سرنگون شده اوکراین ندارد. اما اقامتگاه او در حومه کی یف تبدیل به مکانی جذاب برای خبرنگاران کنجکاو شده است که به دنبال اسناد و مدارک متعلق به او هستند.

روز سه شنبه گروهی از خبرنگاران و افراد داوطلب به این اقامتگاه آمدند تا اسناد متعلق به آقای یانوکوویچ را طبقه بندی کنند. بلافاصله این اسناد اسکن شدند و در یک وب سایت اینترنتی منتشر شده اند.

لسیا ایوانووا، روزنامه نگار، می گوید: «بخشی از این اسناد از سطح آب جمع آوری شده اند و بخشی از آنها توسط غواصان از زیر آب بیرون آورده شدند. آنهایی که از زیر آب آمده اند پر از سنگریزه بودند و بلافاصله باید خشک می شدند تا مبادا اطلاعات مهمی که در آنها وجود دارد از بین برود.»

بسیاری از این اسناد، مدارک مالی مربوط به ساخت اقامتگاه های گران قیمت و مبلمانهای چند میلیون دلاری مجلل هستند. خبرنگاران امیدوارند که محتویات این اسناد به آنها کمک کند تا ابهامها درباره فساد مالی رئیس جمهوری سابق برطرف شود.

اولکساندر آکیمنکو، خبرنگار دیگری می گوید: «این اسناد فوق العاده ارزشمند هستند. این اسناد می توانند به ما کمک کنند که نقش یانوکوویچ را در فسادهای دولتی او و اطرافیانش ثابت کنیم.»

به نظر می رسد که در روزهای پیش از سرنگونی آقای یانوکوویچ، بسیاری از این اسناد در اطراف این اقامتگاه آتش زده شدند و بعضی از آنها هم در دریاچه مصنوعی که در نزدیکی آن واقع است انداخته شدند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =