۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۸

ایسنا نوشت:

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نسبت به انتشار اخباری مبنی بر اینکه عربستان قصد دارد سامانه‌های ضدموشکی را برای مخالفان سوری خریداری کند، نگران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر تصمیم عربستان برای خریداری سامانه‌های ضدهوایی و موشک‌های ضد تانک ساخت پاکستان برای مسلح کردن مخالفان سوری که در اردن مستقر هستند، باعث نگرانی ما شده است.

در این بیانیه آمده است: اجرای این قرارداد می‌تواند معادلات را به نفع مخالفان در هنگام حمله بهاره شبه‌نظامیان مسلح به دمشق از سمت جنوب تغییر دهد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در صورتی که این سلاح‌های حساس به دست تندروها و تروریست‌هایی بیفتد که سوریه از آنها مملوء شده است، احتمال زیادی وجود دارد که این سلاح‌ها در خارج از خاورمیانه مورد استفاده قرار بگیرد.

در این بیانیه‌ تاکید شده است: اخباری مبنی بر اینکه از خاک اردن برای ارسال سلاح به شبه‌نظامیان مسلح و همچنین آموزش افراد مسلح در اردوگاه‌ها استفاده می‌شود، نگرانی ما را برانگیخته است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: روزنامه الشرق الاوسط پیشتر به نقل از "نجیب غضبان"، نماینده ائتلاف مخالفان سوریه در واشنگتن این خبر را منتشر کرد که مخالفان مسلح از سوی کارشناسانی از آژانس اطلاعات آمریکا در اردوگاه‌هایی در اردن آموزش داده می‌شوند.

در این بیانیه اعلام شده است: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که بحران سوریه به زور حل و فصل نمی‌شود و از همه کسانی که بر روی گزینه نظامی و حمایت از مخالفان مسلح حساب باز کرده‌اند، می‌خواهیم تا در موضع خود تجدید نظر کنند و این فرصت را به سوری‌ها بدهند تا از طریق ژنو خشونت را در کشور متوقف سازند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما مجددا اعلام می‌کنیم که موضع ما مبتنی بر این است که بهبود اوضاع انسانی در سوریه ایجاب می‌کند که خشونت در این کشور متوقف شده و شرایط برای یکپارچه ساختن تلاش‌های مسئولان و مخالفان سوری جهت مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم فراهم شود و از نظر ما دستیابی به این امر تنها از طریق راه‌های دیپلماتیک و سیاسی و از طریق ادامه مذاکرات امکان‌پذیر است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    3 1
    مرگ بر روسیه و مزدورانش