ایسنا نوشت:

بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقاله دو تن از اعضای ارشد کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) در خصوص تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان پاسخ داد.

مایکل کاسن رئیس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) به همراه لی روزنبرگ رئیس هیات مدیره این کمیته، طی مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشته بودند هفته آینده بیش از ۱۴ هزار آمریکایی طرفدار اسرائیل با شرکت در کنفرانس سالانه آیپک در واشنگتن پیامی را به کنگره و دولت آمریکا خواهند داد که ضمن حمایت از روش دیپلماتیک اوباما، موفقیت این سیاست را مستلزم ادامه فشارهای گنگره به ایران در حین مذاکرات می‌دانند.

در نامه جوابیه حمید بابایی مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران که روز چهارشنبه با عنوان «تکریم و نه تحریم» در این روزنامه به چاپ رسید آمده است: نویسندگان مقاله ادعا کرده‌اند از زمینه‌چینی برای درگیری با جمهوری اسلامی حمایت نمی‌کنند در حالی که اتهامات بی‌پایه و اساسی را مبنی بر فریبکاری و عدم شفافیت ایران و مقامات ایرانی مطرح کرده‌اند.

رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران افزود: ایران لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه‌ای پرآشوب است. بیایید رویکرد فکری جدیدی در خصوص ایران انتخاب کنید زیرا ایران‌هراسی دیگر رنگ باخته و چنانچه این انتظار وجود دارد که جمهوری اسلامی پاسخی مناسب و معنا داری بدهد، بکار‌گیری زبان تکریم و نه زبان تهدید و تحریم راهکار آن است.

بابایی در ادامه نامه خود آورده است ادعای نویسندگان مقاله شاید بتواند نشاطی در اجلاس سالانه این گروه ایجاد نماید ولی واقعیات موجود را تغییر نمی‌دهد. بنابراین منطق حکم می‌کند در زمانی که کشورهای ۱+۵ و ایران با هدف رسیدن به توافقی جامع سرگرم مذاکره هستند باید از اظهارات مبالغه آمیز پرهیز کرد تا دنیایی امن‌تر برای همه فراهم شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =