ایسنا نوشت:

سفیر ایران در عراق تیراندازی به سفارت ایران و کشته شدن یکی از محافظان سفارت را تکذیب کرد.

حسن دانایی فر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: عصر روز سه‌شنبه حدود ساعت ۴ به وقت محلی در یکی از خیابان‌های اطراف سفارت و نزدیک به استانداری بغداد، به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تیراندازی صورت گرفت که در اثر این تیراندازی یک نفر مجروح شد.

او تاکید کرد: هدف این تیراندازی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق نبوده است و کسی از کارکنان سفارت هم آسیبی ندیده است.

وی در ادامه درباره سفر وزیر خارجه عراق که قرار است امشب (سه‌شنبه) در راس هیاتی وارد ایران شود گفت: در این سفر قرار است یادداشت تفاهمی بین دو طرف در رابطه با تشکیل و راه‌اندازی کمیته CBC که مربوط به اقداماتی است که باید در اروندرود ذیل قرارداد ۱۹۷۵ انجام شود، امضا شود.

سفیر ایران در بغداد تصریح کرد: قرار است در سفر دو روزه زیباری به تهران مذاکرات نهایی در رابطه با موضوع حقوقی شروع به کار کمیته هماهنگی اقدامات در رودخانه اروندرود مورد بررسی و در صورت تفاهم نهایی یادداشت تفاهمی در این رابطه امضا شود.

دانایی‌فر درباره جزییات اقدامات کمیته هماهنگی CBC گفت: در این کمیته از جمله اقدامات، پاکسازی اروندرود است که چنان چه امضا شود این روند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای از حدود ۲ سال و نیم پیش در رابطه با تعیین مرزهای آبی و خشکی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است و در آخرین گام این پروژه کمیته CBC تشکیل خواهد شد که انتظار داریم با تفاهم دو طرف این کمیته نیز کار خود را آغاز کند.

سفیر ایران در بغداد خاطرنشان کرد: تاکنون بخش‌های مختلف این پروژه ذیل قرارداد ۱۹۷۵ از جمله مربوط به پاسگاه‌های مرزی، نقطه گذاری‌های مرزی در خشکی و... انجام شده است و کارهای کارشناسی بسیاری صورت گرفته و امیدواریم به زودی شاهد برداشته شدن کشتی‌هایی که در زمان جنگ تحمیلی در اروندرود غرق شده‌اند و یا لای‌روبی بخش‌هایی از این رودخانه باشیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =