هماهنگی رییس جمهوری با مقام معظم رهبری، نوید بخش آینده ای روشن

فرشید سلیمانی

دکتر روحانی ، رییس جمهوری از همان نخستین سخنرانی پس از پیروزی در انتخابات 24 خرداد اعلام کرد ؛ دولت تدبیر و امید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیشبرد امور کشور را چراغ راه خود قرار می دهد و امروز نیز در جمع مردم بندرعباس پس از سلام و درود به مردم هرمزگان ، سخنانش را با این جمله آغاز کرد :« اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت خود را آماده کرده است تا به این سیاست ها جامعه عمل بپوشاند.»

شب گذشته جلسه سران قوا با رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های ابلاغی پیرامون اقتصاد مقاومتی برگزار شد و معظم له تاکید کردند:« اگر سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، بطور جدی پیگیری و اجرا شوند، امید زیادی وجود دارد که رونق اقتصادی و اصلاح پایه های اقتصادی کشور در میان مدت محقق و بخشی از مشکلات مردم حل شود.» دولت یازدهم در چند ماه گذشته و با بازگشت به برنامه سند چشم انداز توانسته از رشد منفی اقتصاد ، افزایش تورم  و سقوط شاخص های اقتصادی دیگر جلو گیری کند . در عین حال با توجه به شکسته شدن شبکه تحریم های بین المللی علیه کشورمان زمینه برای رونق اقتصادی بیشتر فراهم شده است.

رییس جمهوری در حالی در بندرعباس از صادرات کالاهای ایرانی در پی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورده است که گمرک شهید رجایی در چند سال گذشته کمتر شاهد چنین تحرک و رونقی در امر واردات و صادرات کالا بوده است بطوریکه در باراندازها برای تخلیه و بارگیری کشتی های چند صد هزارتنی نوبت های دراز مدت داده می شود.

بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید برای حل معضل بیکاری و زمینه سازی برای اشتغال جوانان برنامه داشت . متاسفانه در سالهای گذشته با ارایه آمارهای نادرست اینگونه وانمود شد که کشور در مسیر درست اقتصادی قرار دارد اما آمار صحیح یکی از مبناهای کار در دولت یازدهم است تا بتوان بر اساس واقعیت ها هر چند تلخ اوضاع را سامان داد.

شب گذشته حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به رییس جمهوری فرمودند : «افرادی را مأمور پیگیری و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی کنید که انگیزه های انقلابی و مردمی و اعتقاد لازم و کافی برای اجرای آنها داشته باشند» .پیش از این نیز دکتر روحانی در نامه ای به معاون اول خود دستورات لازم را برای برنامه ریزی، زمان بندی و تدوین راهکارها و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی داده بود.

آغاز اولین سخنرانی مردمی رییس جمهوری در دومین سفر استانی خود با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که دولت خود را ملزم می داند و عزمش را جزم کرده تا در هماهنگی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسایل سیاست داخلی ، سیاست خارجی ، فرهنگی و اقتصادی گام بر دارد.

در عین حال این هماهنگی در کلام و در عمل درونمای روشنی از یک آینده خوب و موفق در همه عرصه ها را برای کشور رقم زده است که همکاری سایر قوا نیز می تواند دست یابی به آن را در عمل تضمین کند. 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =