۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰

فارس نوشت:

شبکه «یورو نیوز» از سفر هیأتی پارلمانی از روسیه به «کریمه» خبر داد و نوشت: این نمایندگان پیشنهاد اعطای تابعیت به ساکنان این منطقه را مطرح کرده و گفته‌اند مردم «کریمه» ترجیح می‌دهند بار دیگر به روسیه بپیوندند.
به گزارش شبکه «یورو نیوز»، گروهی از نمایندگان پارلمان روسیه دوشنبه شب وارد منطقه «کریمه» اوکراین شدند. این هیئت در بدو ورود مورد استقبال دو تن از نمایندگان «کریمه» در پارلمان اوکراین قرار گرفتند.

نمایندگان روسی که به اوکراین سفر کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که ساکنان «کریمه» می‌توانند درخواست تابعیت روسی کنند. این گروه همچنین گفته‌اند که کریمه‌ای‌ها ترجیح می‌دهند که بار دیگر به روسیه بپیوندند.

منطقه «کریمه» که زمانی جزو اتحاد جماهیر شوروی بوده، زمانی به عنوان نشان حسن نیت از سوی روسیه به اوکراین پیوست شد. این منطقه هنوز هم روابط مستحکمی با روسیه دارد و بسیاری از ساکنان آن خود را روس می‌دانند. ناوگان دریای سیاه روسیه هم در بندر «کریمه» مستقر است.

پیش از این هم یک مقام دولتی روسیه به نشریه «فایننشال‌تایمز» گفته بود در صورت تجزیه اوکراین، مسکو برای حفظ کریمه وارد جنگ می‌شود.

در چند روز گذشته و بعد از برکناری «ویکتور یانوکوویچ» از ریاست‌جمهوری اوکراین توسط مخالفان غربگرای وی، راهپیمایی‌هایی در مناطق شرقی این کشور از جمله در «کریمه» در حمایت از یانوکوویچ برگزار شده است.

«آناتولی مارتا» یکی از حاضران در این راهپیمایی‌ها به یورونیوز گفته است: «الان اوکراین آبستن حوادث است. خوب ما امیدواریم اگر حوادثی نظیر اتفاقات اوستیای جنوبی اینجا هم رخ داد، روسیه منفعل نماند.

روسیه در سال 2008 با هدف محافظت از اتباع خود در اوستیای جنوبی و آبخازیا با گرجستان وارد جنگ شده و این مناطق را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =