ایسنا نوشت:

دولت نخست‌وزیر ایتالیا اوایل امروز (سه‌شنبه) از پارلمان رای اعتماد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، سنای ایتالیا با 169 رای موافق در مقابل 139 رای مخالف به دولت ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا رای اعتماد داد. این اقدام دولت نوپای رنزی را که شامل حزب چپ میانه دموکراتیک و احزاب‌هایی از راست میانه است، تقویت می‌کند.

رنزی 39 ساله که جوانترین نخست‌وزیر تاریخ ایتالیاست، روز شنبه سوگند یاد کرد و امروز نیز با حمایت قاطع از سوی پارلمان روبرو شد.

وی روز جمعه هفته گذشته رسما حکم تشکیل دولت جدید را پذیرفت و کابینه جدید خود را اعلام کرد. وی اوایل ماه جاری توانست قدرت را از انریکو لتا بگیرد و ائتلاف جدید خود را با امید ترمیم اقتصاد شکننده کشورش تشکیل دهد.

وی همچنین متعهد شد تا تغییراتی را در بازار کسب و کار، مالیات و سیستم آموزشی طی ماه‌های آتی ایجاد کند. بیش از نیمی از کابینه جدید وی را زنان تشکیل می‌دهند.

ماتئو رنزی که از میانه‌روهاست و به "تونی بلر ایتالیا" شهرت دارد،‌ متعهد شده است که بازبینی در سیستم انتخاباتی و سیستم سیاسی را از اولویت‌های دولت خود قرار دهد. با این حال وی برای تایید اصلاحات انتخاباتی در پارلمان،‌ قرار است با سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که به تقلب مالیاتی متهم است، همکاری کند. برلوسکنی به عنوان یک مجرم محکوم شده از پارلمان اخراج شده است، اما همچنان رهبری "فورزا ایتالیا" را که از بزرگترین گروه‌های راست میانه است،‌ بر عهده دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =