فارس نوشت:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوراق وقفی مدل جدید برای مشارکت عموم مردم در عمل صالح است، گفت: مجلس به سازمان اوقاف اجازه داد تا اوراق مشارکت تا سقف ۳ هزار میلیارد ریال را منتشر کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم رونمایی از نخستین اوراق وقفی که در محل سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: در آیات قرآن آمده است که اگر کسی دوست دارد از عزت برخوردار شود و عزیز باشد باید برای ایفای نقش بهتر در جامعه به ارائه خدمت به ملت بپرازد.

وی در ادامه افزود:‌ کلمه طیب به سوی کمال اوج می‌گیرد و پرواز می‌کند و انسان اگر به ایمان به عمل صالح معتقد باشد در زمره کلمه طیبه و در مراتب عالیه قرب ذات اقدس احدیت قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر حرکت و عملی نیازمند انرژی هستیم، گفت: در عالم معنویت نیز نیازمند انرژی هستیم انرژی برای حرکت به سمت خدا، عمل صالح است.

وی یادآور شد: عمل صالح انسان را بالا می‌برد و در همه حوزه‌های صالح انسان با عمل صالح اوج می‌گیرد و به استحکام ایمانش افزوده می‌شود ضمن آنکه فضایل اخلاقی در او نهادینه می‌گردد و به سپاس ذات اقدس احدیت نزدیک‌تر می‌شود.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود به سخنان عرفا مبنی براینکه هر کسی بخواهد به کمال برسد باید دست مردم را بگیرد اشاره کرد و گفت: برهمین اساس نیز آیت‌الله بهجت خدمت به مردم را توصیه کرده بودند.

وی با بیان اینکه واقفان کسانی هستند که دغدغه مردم و جامعه را دارند، بیان داشت: در سازمان اوقاف حرکتی مهم و گامی اساسی به منظور تعالی اخلاقی، اعتقادی و رفتاری جامعه برداشته شده است و مردم را در سایه انفاق و توجه به وقف به خدا نزدیک کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوراق وقفی برای ساخت بیمارستان تخصصی سرطان افزود: رویکرد جدید جامعه به این مقوله مهم ستودنی و ارزشمند است.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنان خود یادآور شد: یکی از قدم‌های سازمان اوقاف توسط مجلس شورای اسلامی اقدامی بود که در بودجه سال ۹۲ شکل گرفت و در بودجه سال ۹۳ تحت عنوان تبصره الحاقی دو به ماده واحد راه را برای خدمات و قدم‌های مؤثر اجتماعی هموار کرد.

وی بیان داشت:‌ برهمین اساس به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده شد به منظور تأمین مالی طرح‌های انتفاعی عام‌المنفعه برای توسعه موقوفات و بقاع متبرکه با نظارت بانک مرکزی و تضیمن خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت تا سقف ۳ هزار میلیارد ریال کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اقدام دیگری مبنی بر انتشار اوراق وقفی بدون سود تا سقف یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد و بیان داشت: این اوراق وقفی اوراق بهادار غیرانتفاعی است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اوراق وقفی مدل جدید برای مشارکت عموم مردم در عمل صالح است، گفت: با چنین رویکردی افق جدید گشوده می‌شود تا اولین قدم‌ها برای درمان بیماران صعب‌العلاج برداشته شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =