روزنامه البیان با ارائه تحلیلی از اوضاع مصر و تلاش این کشور برای ایجاد ارتباط جدید با روسیه از پایان عصر قدرت آمریکادر این کشور خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین البیان نوشته است روابط مصر و روسیه در زمینه همکاریهای مشترک وارد مرحله جدیدی شده و فراتر از پیش بینیهای مربوط به این همکاریها است.

سفر سیسی و نبیل فهمی وزیر امورخارجه مصر به مسکو بیانگر این تحول در روابط دو کشور است و بر موازنه قوای منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

نویسنده با بیان اینکه سفر سیسی به مسکو بیش از آنکه پیش بینی شود دستاورد داشته است می افزاید تحکیم همکاریها شامل تمامی زمینه ها می شود و مهمترین نکته درباره این همکاریها این است که نشات گرفته از درک متقابل خواستهای دو طرف از یکدیگر،‌ احترام کامل به استقلال ملی ، در نظر داشتن شرایط منطقه،‌ توطئه های تهدید کننده منطقه ،‌ تهدیدهای علیه امنیت مصر و منطقه و اینکه تهدید گروههای تروریستی علیه مصر و کشورهای عربی تمامی جهان را تهدید می کند هستند.

حقیقت دیگری که درباره مصر کنونی وجود دارد این است که مصر اکنون به خوبی می داند شرایط تغییر کرده است و نمی خواهد بهای رابطه با مسکو را با دسیسه کاری علیه واشنگتن بپردازد به همین خاطر از همان روز اول انقلاب اعلام کرده است که می خواهد گزینه های متنوعی را ( کشورهای ) انتخاب کند. از اینرو ما در برهه بعد شاهد تلاشهای مصر در قبال چین و ‌هند در آسیا ،‌ کشورهای تاثیر گذار آمریکای لاتین همچون برزیل و آفریقا خواهیم بود .

نویسنده در خاتمه می افزاید شاید اکنون واشنگتن به این نتیجه رسیده باشد که عصر قدرتش به پایان رسیده است و مخالفتش با اراده مردم مصر بی فایده است و امیدش به اخوان المسلمین نافرجام است و حوادث منطقه چشمان تمامی کشورهای عرب را به روی واقعیات باز کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =