ایسنا نوشت:

ری گیل سونگ، معاون وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره عصر دوشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و درباره روند توسعه روابط و برخی مسائل مورد اهتمام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره عزم و اراده تهران برای تداوم روابط پایدار بین تهران و پیونگ یانگ، بر اهتمام متقابل ایران برای توسعه و گسترش بیش از پیش این روابط به خصوص در عرصه اقتصادی تاکید کرد.

او با اشاره به دیدگاه‌های مشترک دو طرف درباره برخی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، تداوم رایزنی و تبادل نظر بین مقامات دو کشور را در این راستا ضروری دانست.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از آرمان وحدت دو کره استقبال و حمایت می‌کند و امیدوار است همه مسائل و سوء تفاهمات در شبه جزیره کره با توسل به شیوه‌های مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو و به نفع مردم دو کره و ارتقای وضعیت ایشان و در راستای حفظ آرامش و تثبیت ثبات و امنیت در این منطقه حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان هم‌چنین بر موضع اصولی جمهوری اسلامی در تاکید بر ضرورت خلع سلاح اتمی در سراسر جهان و حق کشورها در بهره‌مندی از فن‌آوری صلح آمیز هسته‌ای تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه کشورش به ظریف، بر اهتمام و توجه ویژه مقامات عالی‌رتبه کشورش به تحکیم و توسعه روابط با ایران تاکید کرد.

او با اشاره به روابط خوب دو طرف در شرایط دشوار و سخت گذشته، از مواضع و حمایت‌های انسان دوستانه ایران از مردم کره تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم و دولت کره همواره خواستار موفقیت و سربلندی و پیشرفت روزافزون ایران هستند و از سیاست و رویکرد مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده و با اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ایران مخالفت کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی هم‌چنین با ارائه گزارشی از اوضاع و شرایط داخلی و خارجی کشورش، سیاست و اقدامات پیونگ یانگ در مسیر وحدت بین دو کره و ایجاد فضای آرام و مناسب در شبه جزیره کره از جمله تسهیل دیدار بین خانواده‌های جدا افتاده در جنگ کره و به خصوص حل و فصل موضوع هسته‌ای از طریق گفت‌وگو و مذاکره را تشریح کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    7 14
    اگه زورگویی های امریکا و بقیه قلدرهای چپاول گر نبود مردم هیچ کجای جهان با هم اختلافی نداشتند و ندارند.
  • رزمنده در جبهه ها جنگ تحمیلی A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 14
    رهبر کره شمالی توان رزمی ارتش را تقویت می کنیم؛ کره شمالی آمریکا را دشمن شماره یک خود می داند و در نظر دارد برای مقابله با دشمنان خارجی ارتش خود را تقویت کند قدردانی از رهبرکره شمالی که توانایی قدرت دارد که از این بابت از آن تشکر و قدردانی می کنم