محسن رضایی، زیباکلام و مساله اصلاح طلبان شخصیت های حقیقی و حقوقی هستند که سایت های خبری روز دوشنبه درباره آنها سخن گفتند.

 عصر ایران با اشاره به حواشی فیلم سینمایی رستاخیز و سریال سرزمین کهن نوشت: این روزها دو محصول سینمایی و تلویزیونی بحث انگیز شده اند. یک سریال و یک فیلم سینمایی. غرض، نکته دیگری است و آن مظلومیت رسانه های نوشتاری و دیجیتالی(برخط)است در مقام مقایسه. چرا که اگر چنین سوء تفاهماتی از یک نشریه مکتوب یا یک سایت خبری سر زند چه بسا حمل بر صحت نشود و به توقیف و فیلتر شدن آنان بینجامد اما درباره سریال تلویزیونی با این که پخش آن متوقف شده  کارگردان و تهیه کننده در مظان اتهام قرار نگرفته اند و مهم تر از همه با پخش کننده - سازمان صدا و سیما- نیزبرخوردی صورت نمی پذیرد.

شفاف گفت وگویی با حسین شیخ الاسلام مشاور بین المل رئیس مجلس انجام داده است. شیخ الاسلام در این گفت وگو گفته است:درحال حاضر عربستان بازنده رابطه متزلزلی است که با ایران برقرار کرده است و درصورتی که عقل و منطق در سیاست آل سعود بر تعصب حاکم باشد،رابطه تهران و ریاض روبه بهبود می رود.

الف موضوع افزایش قیمت موادپتروشیمی را مورد بررسی قرار داد و نوشت: در هفته های گذشته، موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها، مجلس را در دوراهی سخت تصمیم گیری قرار داده بود. سالها بود گاز به عنوان خوراک اصلی صنعت پتروشیمی در ایران، با قیمت تقریباً مفت در اختیار این شرکتها قرار می گرفت، اما این شرکتها محصول نهایی را با قیمت آزاد در بازار می فروختند نه با قیمت تمام شده. این وضعیت باعث شده بود شرکتهای پتروشیمی سودهایی فوق العاده نشان دهند و مالکان و صاحبان سهام عمده این شرکتها به ثروتی هنگفت برسند.

این سایت با اشاره به اظهارات رضایی در این خصوص نوشت: در روزهایی که مجلس تحت فشار بسیار شدید حامیان رسانه ای و سیاسی رانتخواران پتروشیمی بود، آقای محسن رضایی در تلویزیون ظاهر شد و با نکوهش مجلس ادعا کرد: «کاهش ۱۰درصدی شاخص بورس به خاطر برخی ناپختگی‌ها در مجلس و دولت است!» انشاالله هم صدایی آقای رضایی با رانتخواران پتروشیمی، تصادفی و ناشی از ضعف اطلاعات و تحلیل ایشان بوده است. با این حال این هم صدایی هر دلیلی که داشته، اکنون که معلوم شده کاهش شاخص بورس ربطی به تصمیم مجلس نداشته، لازم است آقای رضایی از نمایندگان مجلس عذرخواهی کنند. نمایندگانی که فشار رانتخواران در پتروشیمی ها را تحمل کردند، با تهدید آنها جا نزدند و جلوی هدر رفتن بیت المال را گرفتند.

 رجا گزارشی از اظهارات سعید زیبا کلام استاد دانشگاه امام صادق و دانشگاه تهران را  جمع دانشجویان اصفهانی را منتشر کرده که وی در آن به نقد توافق ژنو پرداخته است.

زیباکلام با اشاره به بندی در توافق که می گوید:«هیچ چیزی توافق نشده است مگر آن که بر سر همه چیز توافق شود» گفت: در واقع هرجا در راه حل توافق جامع صورت نگیرد توافقات دیگر حتی این توافق اولیه هم منتفی شده است. و این یعنی این که ما اطلاعات بسیار مهمی را از دست داده ایم و تاسیسات مهمی را از کار انداخته ایم و نیمی از ذخایر ۲۰ درصد خود را نابود کرده ایم. تنها بخش محدودی از دارایی خود را به دست آورده ایم و طرف مقابل تنها بعضی از قوانین خود را معلق کرده که بازیابی آنها کار خاصی نیست و آن قسمت مالی نیز در جهت تامین طلب های خود از ایران و کسب اطلاعات حیاتی اقتصادی ایران استفاده شده است. در عمل طرف مقابل در قیاس با ایران به هیچ وجه چیز قابل قیاسی را از دست نداده است.

انتخاب اظهارات حمدین صباحی نامزد ناصری انتخابات ریاست جمهوری مصر را درباره ایران منتشر کرده و نوشت:در مورد ایران و ترکیه باید بگویم که معتقدم، ایجاد مثلث ایرانی، عربی و ترکی در قلب جهان اسلام ضروری است. البته این مثلت دو گزینه دارد که یکی منافع یکدیگر را در بردارد و دیگری رقابت مدوام است. صباحی بیان داشت: من علاقمند به گسترش روابط با اعراب و ایران است هستم و دستم را بسوی پسرعموهای ایرانی ام و برادران عربم دراز خواهم کرد.

جهان هم اظهارات زیباکلام درباره رژیم صهیونیستی را زیر ذبین برده و نوشت:در حالی که بسیاری از اصولگرایان در برابر این اظهارات زیباکلام واکنش نشان دادند، اما اصلاح طلبان نه تنها از این اظهارنظری که در دایره و صفحه جبهه اصلاحات ثبت شده، اعلام برائت نکردند و خود را جدا از صحبت های زیباکلام ندانستند که توضیح یا موضعی هم در این باره نداشتند!

بر این اساس باید از اصلاح طلبان سوال شود که آیا این سکوت شما نشانه رضایت و تایید است؟ و اگر نیست لازم است اصلاح طلبانی که مخالف نظرات غیرسیاسی و غیرکارشناسی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران هستند، نظرات خود را بدون تعارف و شفاف در این باره اعلام کنند تا گناه و کم سوادی اصلاح طلبان تندرو به نام جبهه اصلاحات و سایر اصلاح طلبان نوشته نشود.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    13 6
    خداییش یه بار نقد دکتر سعید زیباکلام به توافقنامه ژنو رو بخونین! جالبه. ایشون استاد دانشگاه تهران هستند و مثل بقیه بی سواد نیستن!!! خبر جان منتشر کن
    • ............... IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      13 2
      باهات موافقم اما ایشون صادق زیبا کلام هستند سعید برادر ایشونه
    • حمید IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
      14 1
      آقای ............. همونطور که تو متن خبر اومده دکتر سعید زیبا کلام تو دانشگاه اصفهان توافقنامه ژنو رو مو به مو نقد کردن. منظور سجاد هم همین بود!! صادق جون که به توافقنامه ژنو نقد نداره!!
    • علی A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
      3 0
      من خودم دانشگاه اصفهان بودم و نقد دکتر سعید زیبا کلام را از نزدیک شندیدم. واقعا نظرم واجع به توافق ژنو عوض شد. خواهشا این نقد را تو سایت قرار بدید