فارس نوشت:

سفیر سوریه در اردن تأکید کرد که اتاق عملیات نظامی مشترک واشنگتن و تل‌آویو و ریاض در اردن وجود دارد و این واقعیت از هیچ کسی پوشیده نیست.
به گزارش پایگاه خبری «دنیا نیوز»، «بهجت سلیمان» سفیر سوریه در اردن در صفحه خود در فیسبوک گفت که شنیده شدن صدای ساز جنگ و استقرار تروریست‌ها و تجیهزات لجستیکی در مرز جنوبی سوریه نشان دهنده سه مسأله عمده است.

وی افزود: یکی از این مسائل بسته شدن پرونده فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشور خودشان با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی درباره پرونده بحران سوریه در این منطقه است. مورد بعدی تجمع گروه‌های تروریستی و تکفیری‌های «صهیو وهابی» در این منطقه است که به عنوان معارضان سیاسی سوری معرفی شده‌اند و دلیل سوم نیز هیاهویی است که برای ناچیز جلوه داده موفقیت‌های ارتش سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی ایجاد می‌کنند.

سلیمان همچنین تأکید کرد که همه باید بدانند که هر تلاشی برای متوقف کردن ارتش سوریه در انجام وظایفش در قبال قدس و مبارزه با تروریست‌ها چه از طریق ایجاد «کمربند امنیتی» به سود اسرائیل و ایجاد منطقه پرواز ممنوع با آن به عنوان تجاوز بر حقوق ملت سوریه و کشور ارتش برخورد خواهد شد.

سفیر سوریه در اردن همچنین افزود که هرگونه تجاوزی از این نوع به گونه‌ای پاسخ داده خواهد شد که متجاوزان حتی آن را تصور نخواهند کرد و افزود: بیش از 5000 تروریست وهابی خارجی {که آمریکا آنها را میانه رو می‌خواند} در مرزهای جنوبی سوریه مستقر شده‌اند و 5000 تروریست دیگر که "میانه رو تر" هستند در داخل کشور حضور دارند.

سلیمان تأکید کرد که این تروریست‌ها به دست آمریکا و اسرائیل و همپیمانان عربشان در منطقه آموزش دیده‌اند و به عنوان نقشه جایگزین آمریکا برای پیروزی بر سوریه به شمار می‌روند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =