اقتصاد مقاومتی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت

دکتر سیدتقی نوربخش از تشکیل کمیته ویژه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان خبر داد و گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر گرانمایه انقلاب و تأکید ریاست محترم جمهور این موضوع به صورت ویژه در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش ادامه داد: سازمان تأمین‌اجتماعی همگام و همسو با سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و اقدامات ضروری حوزه فعالیت خود را در چهارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین می‌کند و تمام ظرفیت‌های این سازمان را برای تحقق اهداف تعیین شده به کار می گیرد.
وی همچنین گفت: در این کمیته علاوه بر صاحبنظران، کارشناسان واحدهای ذی‌ربط سازمان تأمین‌اجتماعی راهکارها و پیشنهادها و اقدامات اجرایی حوزه‌های مختلف این سازمان برای تحقق اهداف مقرر در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را بررسی می‌کنند.
دکتر نوربخش با اشاره به گستره فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان، گفت: هدف‌گذاری مناسب و اصلاح سیاست‌ها، روندها و فرایندهای عملیاتی، با درنظر گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف و تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ضرورت دارد همه برنامه‌ریزی‌ها کلان و عملیاتی به گونه‌ای تدوین و اجرا شود که ضمن افزایش شفافیت و سلامت فعالیت‌های اقتصادی، افزایش مشارکت همگانی، کسب رضایت عمومی و افزایش سطح سلامت مردم را در پی داشته باشد.

دکتر نوربخش کاهش وابستگی، ارتقاء شاخص‌های مرتبط با اقتصاد اجتماعی و نماگرهای مرتبط با تأمین‌اجتماعی و کسب رتبه اول در منطقه در ایجاد رفاه برای مردم را از نتایج اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی همچنین گفت: توجه به توانمندسازی نیروی کار، اقتصاد متکی به دانش و فن‌آوری، عدالت بنیان، درون‌زا، برون‌گرا، پویا و پیشرو با مشارکت آحاد جامعه و تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد از موضوعاتی است که باید در برنامه ریزی ها وفعالیت های سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
وی مشارکت تمامی کارکنان ومدیران سازمان تأمین‌اجتماعی را در به کارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی، اقتصادی برای ایجاد سازمانی پیشرو، فعال و هوشمند در نیل به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد واظهار امیدواری کرد که ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری زمینه ای برای تحول جدی در اقتصاد کشور، پویایی و بالندگی هر چه بیشتر ورفع مشکلات اقتصادی باشد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =