تسنیم نوشت:

سوریه از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر این‌که گروه‌های بشردوستانه امداد رسان باید اجازه دسترسی به غیرنظامیان سوری گیر افتاده در این مناقشه را داشته باشند، استقبال کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، وزارت امور خارجه سوریه روز یک‌شنبه (4 اسفند) در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای همکاری با سازمان‌های بین المللی بشردوستانه برای اجرای این قطعنامه اعلام کرد.
این بیانیه افزود که دمشق به همکاری خود تا زمانی که این عملیات غیرسیاسی و شفاف باشند و حق حاکمیت این کشور عربی محترم شمرده شود ادامه خواهد داد.
این بیانیه همچنین اضافه کرد، باید با ریشه این بحران سیاسی در سوریه که از تروریسم تحت حمایت خارج و تحریم‌های اعمال شده بر این کشور عربی نشئت می‌گیرد برخورد شود.
این قطعنامه که روز شنبه به تصویب رسید، از «تمام طرف‌ها» خواست که «به آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل و همکاران اجرایی آنها از جمله در سراسر نقاط مورد مناقشه و سراسر مرزها، دسترسی سریع، امن و بدون مانع بدهند تا تضمین شود که کمک‌های انسان دوستانه از مستقیم‌ترین مسیرها به دست مردم نیازمند برسد». این قطعنامه همچنین خواستار پایان خشونت علیه غیرنظامیان سوری شده است.
در همین حال، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستار اجرای فوری این قطعنامه شد و گفت: «اگر این قطعنامه فورا و با حسن نیت اجرا شود، دست کم از برخی مصائب کاسته می‌شود».
با ادامه درگیری‌ها در سوریه، بسیاری از غیرنظامیان این کشور در شرایطی وخیم به سر برده به کمک‌های غذایی و درمانی دسترسی ندارند.
سازمان ملل و هلال احمر سوریه 7 فوریه اقدام به تخلیه غیرنظامیان و ارائه کمک در داخل بخش‌های محاصره شده در شهر حمص سوریه کردند.
سازمان ملل متحد به‌عنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس میان دمشق و شبه‌نظامیان، بیش از 1400 غیرنظامی را از مناطق محاصره شده در شهر حمص خارج کرد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 1
    البته بماند که لابلای این کمک های بشر دوستانه معمولا سلاح و بمب و ... هم به تروریستها می رسونند!