فارس نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از عراقچی اعلام کرد: در دور آینده مذاکرات ایران و ۵+۱ موضوعات کمیت و کیفیت غنی‌سازی، رفع کامل تحریم‌ها و همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز یکشنبه چهارم اسفند این کمیسیون گفت: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد مذاکره‌کننده میهمان امروز جلسه کمیسیون بود و و گزارش مفصلی از دور اخیر مذاکرات تیم مذاکرات جمهوری‌ اسلامی و ۵+۱ ارائه کرد.

وی به نقل از عراقچی گفت: هدف مذاکرات در این دور دستیابی به راه حل جامع بود؛ راه حل جامع که شامل ویژگی‌هایی اصلی باشد، از جمله ادامه فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی، لغو کلیه تحریم‌ها و عادی‌سازی پروژه هسته‌ای.

نقوی حسینی ادامه داد: عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده در ادامه بحث گفت که ما از ابتدای مذاکرات گفته بودیم که گام‌های مذاکره و اقدام از گام اول تا گام آخر باید ابتدای کار روشن باشد؛ در این دور از مذاکرات بر اساس همان توافق مذاکره ادامه یافت و بعد از ساعت‌ها مذاکره کارشناسی و دو نشست ظریف و اشتون به نتایج مفیدی دست یافتیم؛ ابتدای مذاکره گلایه شدیدی نسبت به رفتارها و مواضع برخی اعضای ۵+۱ نسبت به توافق و مذاکره بعد و بعد از آن سه موضوع مورد توجه و گفتگوی هیأت ایرانی قرار گرفت؛ اول اینکه هیچ موضوعی خارج از توافق نباید طرح شود و دوم اینکه هیچ موضوعی غیر از موضوع هسته‌ای نباید مطرح شود و سوم اینکه قطعنامه‌ها غیرقابل اجرا هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: عراقچی در پایان گزارش گفت که در این دور از مذاکرات دستور جلسه آینده هم مورد موافقت طرفین قرار گرفت. در دور مذاکرات آینده چهار موضوع اصلی به بحث گذاشته خواهد شد. ۱- غنی‌سازی جمهوری اسلامی و کمیت و کیفیت آن ۲- تحریم‌ها و کاهش و رفع کامل تحریم‌ها ۳- آب سنگین کردن ۴- همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی.

وی همچنین اظهار کرد: جدول زمانبندی مذاکرات طی ۴ ماه آینده یعنی تا آخر خرداد تنظیم شد و جلسات لازم پیش‌بینی شد. شش دور مذاکرات پیش‌بینی شده است.

نقوی حسینی گفت: خانم اشتون اعلام کرد که در دوره‌های نوزدهم و بیستم اسفند به‌عنوان وزیر خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از توضیحات عراقچی، اعضای کمیسیون چون کریمی قدوسی، نوذر شفیعی، آقامحمدی، کوثری، فتح‌الله حسینی، بخشایش اردستانی، جلالی، کامران، حقیقت‌دوست، نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

نقوی حسینی در مورد اظهارات خود در جلسه گفت: لابی‌های متعددی بسیار فعال هستند تا جلوی اجرای توافق را بگیرند؛ رژیم اشغالگر قدس همه تلاش خود را به کار گرفته تا راه حل نظامی علیه یاران دنبال شود و آمریکا و غرب را به سمت راه حل نظامی می‌کشاند.

وی ادامه داد: عراقچی در جلسه گفته است که غنی‌سازی صفر که مورد نظر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است به نتیجه نرسید و حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از عراقچی گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و هدایت‌ها و مواضع قاطع مقام معظم رهبری مؤثرترین عوامل بر موفقیت تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی است.

بر اساس گفته نقوی حسینی، کمیسیون امنیت ملی هیأتی را به سوریه و لبنان در همین هفته اعزام خواهد کرد و هفته آینده نیز هیأتی به ریاست آقای بروجردی و تعدادی از اعضای کمیسیون به کوبا و برخی کشورهای آمریکای لاتین سفر خواهند کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    عراقچی به کریمی قدوسی هم توضیح داده!؟ وحشتناکه ...وجشتناک... !!