ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح یک فوری حمایت از صنعت برق در این کمیسیون خبر داد.

سیدموسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، توضیح داد: این طرح یک بار دیگر هم بررسی و قرار شده بود به کمیته برق واگذار شده و اصلاحاتی روی آن وارد شود. این بار نیز همان اصلاحات مورد بحث قرار گرفت و با مختصر اضافاتی تصویب شد.

وی درباره این طرح گفت: این طرح در حمایت از صنعت برق ارائه شده، یعنی به صنعت برق مجوز داده می‌شود که در راستای افزایش بازدهی نیروگاه‌های امنیتی با اولویت سیکل ترکیبی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، توسط بخش خصوصی ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.

وی ادامه داد: این طرح در واقع باعث کاهش مصرف، بهینه‌سازی مصرف و افزایش سهم صادرات می‌شود. بخش خصوصی هم تخصیصات و تخفیفاتی برای سرمایه‌گذاری دریافت می‌کند. در مقابل، وزارت نیرو از محل صرفه‌جویی‌ها به مدت دو سال سوخت با قیمت بسیار مناسب و یا نازل در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهد. همچنین بخش خصوصی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: بحث دیگری که در جلسه امروز کمیسیون انرژی مورد تبادل نظر قرار گرفت، نحوه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از امکانات عمومی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب بود.

وی توضیح داد: ما کمیسیون فرعی بودیم و در نهایت به دلیل این‌که ابهاماتی در این طرح وجود داشت، مقرر شد کمیته برق آن را بررسی کند و روز سه‌شنبه برای تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارائه دهیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =