ایسنا نوشت :

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همراهی لازم و عزم ملی برای مشارکت فعال و جدی زنان در امور نمی‌بینم.
شهیندخت مولاوردی در نشست مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های کشور که امروز یکشنبه در وزارت کشور برگزار شد، افزود: قصد داریم با رویکردی جدید، برنامه‌های کیفی و تاثیرگذاری برای این روز تدارک ببینیم، چرا که ستاد بزرگداشت هفته زن در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

او درباره قانون افزایش مرخصی زایمان، گفت: پیگیری‌ها و مکاتبات بسیار فراوانی با مسوولان مختلف از نوبخت تا وزیر آموزش و پرورش، وزیر کار و رئیس‌جمهور انجام داده‌ایم و در حال حاضر این موضوع را به کمیسیون اجتماعی دولت کشانده‌ایم تا در مورد چگونگی اجرای آن در کمیسیون اصلی اجتماعی دولت تصمیم‌گیری شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه قانون افزایش مرخصی زایمان، یک قانون ناقص الخلقه است، گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌ها تنها مجاز به اجرای این قانون هستند و بودجه لازم نیز برای افزایش مرخصی زایمان پیش‌بینی نشده است.

مولاوردی درباره کاهش ساعت کاری زنان دارای فرزند معلول، گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس در دستور کار است و هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است؛ البته در حال پیگیری آن نیز هستیم.او همچنین درباره قانون دورکاری اظهار کرد: بر اساس مباحث مطرح شده، افراد اعم از زنان و مردان شاغل از این قانون استقبال نکرده‌اند. بنابراین لغو کامل این مصوبه در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح؛ اما با مخالفت شدید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مواجه شد و در حال حاضر وضعیت این قانون منوط به نتایج بررسی‌های کارشناسانه برای ایجاد ساختار لازم به منظور اجرای افزایش مرخصی زایمان است.


23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 1
    سلام، از شما مسؤلین محترم خواهشمندیم اجرای نه ماهه مرخصی زایمان‏ رو جدی بگیرید، واسه همه اجرایش کنین، مگه نباید همه در برابر قانون یکسان باشند!‏ این قانون در تصمیم گیری مادران شاغل جهپ بچه دار شدن واقعا موثره.
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام از شما مسولین محترم خواهشمندیم این مرخصی 9 ماهه را جدی بگیرید