۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
خانه احزاب باز نشده، اختلاف برانگیز شد

خانه احزاب هنوز احیا نشده، اختلاف های اصولگرایان و اصلاح طلبان در خصوص آن آغاز شده است.

نخستین اظهار نظر را در این خصوص اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه داشته که با اشاره به نقش موسوی‌تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، گفت:« موسوی تبریزی چه مسئولیتی داشته که می‌خواهد این کار را انجام دهد، اصولگرایان قبول ندارند وی این کار را انجام دهد و اگر وی دعوت کند، نمی‌آیند.»

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم روز گذشته در گفت وگویی همین عبارات را تکرار کرده و اظهار داشته است: اگر در مجمع عمومی، خانه احزاب کلا در اختیار اصلاح طلبان قرار گیرد، با بانگ بلند و رسا اعلام می کنیم که در آن شرکت نخواهیم کرد.
جبهه گیری اصولگرایان در خصوص خانه احزاب بعد از آن مطرح شد که برخی احزاب اقدام به تشکیل کمیته اجرایی برگزاری مجمع عمومی و احیای خانه احزاب کردند. کمیته ای که خبرگزاری تسنیم اعلام کرده «با هماهنگی وزارت کشور تشکیل شده است.»
در این کمیته هشت نفره، از اصولگرایان تنها حسن غفوری فرد حضور دارد و مابقی افراد چهره های اصلاح طلب و نزدیک به دولت هستند.4 اصلاح‌طلب، یک اصولگرا و 3 اعتدال‌گرا، 8 عضو این کمیته مشترک هستند.
استدلال بادامچیان درباره مسئولیت نداشتن موسوی تبریزی ان است که وی می گوید:خانه احزاب فعلی، مجمع عمومی ندارد چرا که این خانه احزاب غیرقانونی اعلام شده و به وظایف خود در کمیسیون احزاب عمل نکرده است لذا آنها فعالیت خانه احزاب را پایان یافته می‌دانند.
وی با بیان اینکه انحلال خانه احزاب به عنوان یک مجموعه صنفی به دست دادگستری است، تصریح کرد: اگر خانه احزاب بخواهد راه‌اندازی شود باید همه احزاب در آن باشند و نمی‌شود کسی در آن جناح‌بندی انجام دهد چرا که رویکرد این خانه صنفی بوده و سیاسی نیست.
بادامچیان با اشاره به برخی پیشنهادهای اصلاح‌طلبان درباره حضور تعداد مشخصی از احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در خانه احزاب اظهار داشت: این امر یعنی خانه احزاب وارد یک جنگ و درگیری شود و سپس بخواهند با هم همزیستی کنند، در صورتی که طبق تعریف خانه احزاب باید منافع همه حزب‌ها در نظر گرفته شود.
بادامچیان با تاکید بر اینکه خود احزاب می‌توانند با همفکری یکدیگر جای جدید راه‌اندازی کنند ادامه داد: جایی که صنفی باشد می‌تواند از سوی برخی احزاب راه‌اندازی شود و این غیر از خانه احزاب گذشته است.
نائب رئیس جبهه پیروان افزود: ترکیب خانه احزاب گذشته قابل قبول نبود چرا که آقایان اصلاح‌طلب با استفاده از قانون احزاب حضور سه تا پنج نفر در یک گروه را نیز حزب تلقی می‌کردند، اما دیدیم از 229 حزبی که آمار وزارت کشور است، بسیاری از آنها به همایش قبلی که وزیر کشور برگزار کرد دعوت نداشتند و حدود 60 حزب حضور یافتند.
او تاکید کرده است:«نمی‌شود حزبی مانند مؤتلفه با 50 سال سابقه که در 31 استان حوزه حزبی دارد یک رای داشته باشد و مجموعه‌ای که سرجمع 5 نفر هم عضو ندارد یک رای داشته باشد و این اشتباه است.»
این فعال حزبی تاکید کرد: بنده این مسائل را با وزیر کشور مطرح کردم و در دیداری که با او خواهم داشت مباحث خود را مطرح می‌کنم.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =