مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی: سن بازنشستگی با افزایش امید به زندگی افزایش یابد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی و تحت پوشش قرار گرفتن داروهای جدید را از اقدامات و خدمات تأمین‌اجتماعی در سال جدید دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان گفت: پرداخت هزینه تعهدات این سازمان از محل ذخایر سرمایه‌گذاری را یکی از مشکلات فعلی است.
او در در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: در بودجه سال‌جاری مجوز برداشت 5هزار میلیارد تومان از محل ذخایر سرمایه‌گذاری وجود دارد، اما تلاش ما این است که از این ذخایر کمتر استفاده کنیم.

نوربخش با بیان اینکه رسیدن به نقطه سربه‌سری و مصرف از ذخایر؛ در سنوات قبل پیش‌بینی شده است، گفت: در سال‌های گذشته مازاد وصولی حق‌بیمه سازمان به صورت ذخایر به حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی تزریق شد، اما در سال‌های اخیر این روند معکوس شده و هر ساله مبلغی از محل سرمایه‌گذاری‌ها برای ارائه تعهدات سازمان صرف می‌شود که باید برای اصلاح وضعیت فعلی اقدام مناسبی انجام گیرد و تدابیری اتخاذ کنیم که از ذخایر سازمان کمتر برداشت شود. نوربخش جمعیت فعلی تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی را 38 میلیون نفر و معادل نیمی از جمعیت کشور عنوان کرد و ادامه داد: درحال‌حاضر تعداد بیمه‌شدگان اجباری تأمین‌اجتماعی 8 میلیون و 600 هزار نفر و بیمه‌شدگان مشاغل آزاد نیز حدود چهار میلیون نفر است که این افراد با احتساب خانواده و افراد تحت‌تکفل 34 میلیون نفر از بیمه‌شدگان را شامل می‌شوند.

او افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی نیز بیش از 2 میلیون نفر هستند که با احتساب افراد تحت‌تکفل بالغ بر 4 میلیون نفر نیز از این طریق تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند و درمجموع افراد تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی به 38 میلیون نفر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بخشی از مشکلات فعلی این سازمان را ناشی از دلایل فنی و سابقه 60 ساله خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در صندوق‌های بیمه‌ای با مرور زمان تعداد مستمری‌بگیران افزایش می‌یابد و این افزایش درنهایت منجر به سربه‌سری درآمدها و هزینه‌ها می‌شود که باید برای به تأخیر انداختن نقطه سربه‌سری تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.
نوربخش افزایش امید به زندگی را نیز از عوامل مؤثر بر تعادل منابع و مصارف تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: با افزایش امید به زندگی باید سن بازنشستگی نیز افزایش یابد، اما با وجودی که امید به زندگی از 56 سال در ابتدای انقلاب به 72 سال رسیده است؛ اما متوسط سن بازنشستگی در 10 سال اخیر روند کاهشی داشته و قوانین مختلف وضع شده باعث تسریع در عبور تأمین‌اجتماعی از نقطه سربه‌سری می‌شود.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    7 0
    افزایش امید به زندگی ؟ سال تحویل نشده جوک 93 به بازار آمد !!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    18 1
    اما یک نکته که به آن باید اشاره می کردند افزایش جوانان تحصیلکرده بیکار که امید آنها خروج و بازنشستگی پیش از موعد کارکنان .کارگران کارخانجات است برای اینکه آنها نیز استخدام و امرارمعاش داشته باشند
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    11 0
    کجای کاری آقای مدیر عامل! یه دفعه بگو امید به زندگی 100 سال پس سن بازنشستگی هم 100 سال حداقل هم باید 50 سال حق بیمه بدیم ت بازنشسته بشیم.
    • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      4 0
      فعلا با ده سال حق بیمه هم می توان بازنشسته شد
  • شاهبداغی A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    7 0
    امید به زندگی شاید در طبقه مرفه افزایش یافته اما در قشر زحمتکش با وجود انواع بیماری از روی ناچاری همچنان کار میکنند قشر اسیب پذیر را درک کنید.
  • عبدالله IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    5 0
    با سلام ، سی سال خدمتمان هنوز تمام نشده ، با مریضیها و دردهایی که سراغمان آمده امید به بازنشستگی 30 سال را هم نداریم. ظاهرا ایشان مایلند ما قبل از بازنشسته شدن ، توسط حضرت عزرائیل بازنشسته شویم. پناه برخدا!!!!!!
  • علی A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    5 0
    انصافا دروغ تحویل مردم ندید
  • راد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    1 0
    برای کارگران امید به زندگی نمانده