ایسنا نوشت:

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دستاوردهای اجلاس روسای مجالس اسلامی، راهکارهای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و طرح دغدغه‌های نمایندگان در مورد برخی اظهارنظرهای آمریکایی‌ها در خصوص مذاکرات را به عنوان مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد.
عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی امروز(یکشنبه) در توضیح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه سه بحث جدی مطرح شد که یکی از آنها در مورد نتایج بسیار خوبی که کنفرانس بین‌المجالس داشت و در آن روسای مجالس کشورها و نواب و هیات‌های پارلمانی از کشورهای دیگر حضور فعال داشتند.
وی با بیان اینکه بحث اساسی و اصلی در جلسه غیرعلنی اقتصاد مقاومتی وسیاست‌های مقام معظم رهبری بود گفت: در جلسه تاکید شد که با کمک سایر قوا بتوانیم حماسه اقتصادی را در مورد اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق ببخشیم.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت که در این جلسه تاکید شد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت نیاز به قوانین و ملزوماتی از لحاظ مجوزهای مجلس اقدامات لازم صورت گیرد و دولت نیز هرچه سریعتر لوایح مورد نیازش را تدوین، تهیه و تقدیم مجلس کند تا بتوانیم در فرصت امسال و نهایتا ابتدای سال آینده را به تصویب برسانیم.
مصری موضوع سوم مطرح شده در جلسه غیرعلنی را طرح دغدغه‌های نمایندگان در مورد برخی اظهارنظرهای آمریکایی‌ها در مورد مذاکرات عنوان و اظهار کرد: آمریکایی‌ها اظهارنظرهایی خارج از دستور مذاکرات مطرح کردند که عمده آنها هیچگونه جنبه اجرایی و عملیاتی ندارد و شاید برای آنها مصرف داخلی دارد که این اظهارنظرها مورد نقد نمایندگان قرار گرفت.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین گفت که این جلسه در داخل مجلس و بدون حضور هیچ مهمانی برگزار شد. وی در مورد اینکه آیا در این جلسه رئیس مجلس به نمایندگان در مورد اینکه اظهارنظری در مورد موضوع هسته‌ای نداشته باشند و با اطلاع کافی صحبت‌هایشان را مطرح کنند، گفت: نمایندگان طبق قانون در اظهارنظر آزادند و طبیعتا بحث اظهارنظر با دغدغه جداست.
مصری افزود: طبیعتا هرکسی که بخواهد در هر موضوعی اظهارنظر کند قاعدتا باید براساس اطلاعات صد درصد تایید شده اظهار نظر کند.
وی در مورد دلیل قطع شدن آنتن موبایل نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز گفت: این امر در گذشته نیز انجام شده بود و حتی بحث ما در آینده این است که آنتن موبایل نمایندگان برای کل جلسات علنی قطع شود چون نمایندگانی که می‌خواهند به مذاکرات گوش بدهند دیگر مشغول صحبت کردن با موبایل نمی‌شوند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا باید این موضوعات در جلسه غیرعلنی مطرح شود، گفت: جلسات علنی مجلس برای دستور است و طبیعتا هر بحثی که قرار است خارج از دستور مطرح شود باید در جلسه غیرعلنی بررسی شود.
مصری افزود: گاهی مجلس نیز می‌خواهد مشاوره‌هایی را در مورد مسائل مختلف انجام دهد که در دستور علنی گنجانده نشده است به همین دلیل این موضوعات در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شود.
به گفته وی، در صورت لزوم و نیاز نمایندگان یا رئیس مجلس چنین جلساتی برگزار می‌شود که این جلسه بنا به نیاز تمامی نمایندگان برگزار شد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    ((در این جلسه سه بحث جدی مطرح شد که یکی از آنها در مورد نتایج بسیار خوبی که کنفرانس بین‌المجالس داشت و در آن روسای مجالس کشورها و نواب و هیات‌های پارلمانی از کشورهای دیگر حضور فعال داشتند.)) میشه ما هم بدانیم این جلسه ی بسیار خوب و نتایج بسیار خوب ترش چه بوده؟؟چه گلی به سر مملکت زده است؟؟؟