رئیس مجلس شورای اسلامی اراده قوی برای رونق تولید را موتور محرک قوی اقتصاد کشور دانست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به  سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که هفته پیش رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند،گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در جلسات متعدد مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت، در روزهای گذشته با تدبیر رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و این امر پایه‌های مهمترین اقدام به‌هنگام در رشد و بالندگی کشور و مقاومت و ایستادگی ملت محسوب می‌شود.

وی افزود: ظرفیت ذی‌قیمت نیروی متخصص در کشور و منابع انرژی و معادن موقعیت ژئوپلتیک کشور و جایگاه کشور در منطقه همه و همه زمینه جهش اقتصادی در کشور را فراهم کرد.

اهم اظهارات رییس مجلس را در ادامه  بخوانید:

*در چنین موقعیتی آنچه موتور محرک این جهش اقتصادی محسوب می‌شود اراده قوی برای رونق تولید در داخل و استقلال اقتصادی است که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به اهم آن توجه شده است.

*با این روش می‌توان اتکا به نفس را کاهش داد با این سیاست‌ها می‌توان برای کاهش بیکاری گام اساسی برداشت. با این تدبیر می‌توان بر تورم چیره شد و با این سیاست‌ها می‌توان در مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستادگی کرد.

*جهت تحقق این امر اساسی در کشور لازم است اولا محور اصلی بررسی‌ها و تلاش‌ها در کمیسیون‌های تخصصی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد. پیشنهادات مختلف وقتی مورد مطالعه قرار گیرد که هزینه‌های جاری را کاهش و به رونق تولید مدد رساند.

*: همه کمیسیون‌های مجلس در این زمینه مسئولیت مهمی بر دوش دارند و صرفا مراد کمیسیون‌های اقتصادی نیست. به عنوان نمونه کمیسیون فرهنگی با همین دید باید فضای رونق اقتصادی را در بعد تولیدات فرهنگی و هنری و اقدامات رسانه‌ای پیگیری کند. کمیسیون آموزش زمینه‌های همکاری پژوهشی دانشگاه‌ها و بخش‌های تولیدی را اولویت خود قرار دهد.

*طبعا مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعات لازم جهت رفع نیازهای کمیسیون‌ها را با جدیت دنبال کند و پل مهمی باشد برای ارتقاط انجمن‌های علمی و مراکز پژوهشی با مجلس.

*در این زمینه همکاری کمیسیون‌ها با بخش‌های تخصصی دولت ضروری است تا چنانچه نیاز به اصلاح قوانین و یا ارائه قوانین جدید وجود داشته باشد حتی‌المقدور از طریق لوایح دولت صورت گیرد که در هنگام بررسی به دلیل بار مالی دچار مشکل اصل 75 قانون اساسی نشود.

*جضور چشمگیر پارلمان‌های کشورهای اسلامی همبستگی امت اسلامی را بهتر نشان داد و این پیام را منعکس کرد که ملل اسلامی از قدرت و تدبیر لازم جهت مواجهه با چالش‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخوردارند و نیاز به ورود به کشورهای بزرگ که نقش مزاحم دارند، نیست و امیدوارم دبیرخانه کنفرانس تلاش جدی جهت پیگیری مصوبات کنفرانس داشته باشد.

*لازم می‌دانم از همه نهادها و وزارتخانه‌ها که در اجرای آبرومندانه این کنفرانس همت داشتند تشکر کنم. مخصوصا از همکاران آقایان بروجردی، جلالی، معاونت اجرایی و نیز امور بین‌الملل مجلس،‌تشریفات و ترابری که زحمت زیادی را متقبل شدند سپاسگزاری می‌کنم. آرزوی توفیق برای همه عزیزان را دارم.

توصیه لاریجانی به نمایندگان در جلسه غیرعلنی/ با استفاده از منابع موثق اظهار نظر کنید
همچنین رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی به نمایندگان توصیه کرد که با استناد به منابع موثق در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند.

بنا به گفته سید حسین دهدشتی نماینده مردم خوزستان در این جلسه بحث های داخلی مجلس، روند بررسی لوایح و طرح ها و بحث های بین المللی و نیز آخرین اخبار پیرامون موضوعات هسته ای، مذاکرات 1+5، تشنجات سوریه و کنفرانس روسای پارلمان های اسلامی در روزهای اخیر و نیز مذاکرات خصوصی که آقای لاریجانی در حاشیه این اجلاس داشتند صحبت شد.

بنا به گزارش مهر، این نماینده مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی در جریان صحبت های امروز خود در جلسه غیر علنی توصیه کردند نمایندگان سعی کنند بر مبنای اطلاعات دقیق و صحت و سقم اطلاعات در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند، متاسفانه برخی مواقع نمایندگان اظهار نظرهایی می کنند که بر اساس شنیده ها است اما برای حفظ شان مجلس نباید این کار را بدون مطالعه دقیق انجام دهند.

نماینده مردم خوزستان خاطرنشان کرد: موضوعات مهم همانند تشنجات سوریه و مذاکرات هسته ای مورد بحث بود که رئیس مجلس توصیه کرد نمایندگان بر مبنای واقعیات و مستندات صحبت کنند، اخبار را رصد کرده تا منبع آن مورد وثوق باشد.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TH ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    2 0
    احنراما اگر میخاهید اقتصاد ایران را بدون نفت بگردانید ،پس ثروت نفت کجا هزینه خواهد شد ؟؟؟
  • بی نام TH ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    3 0
    والا ما که دیگه توان مقاومت نداریم . شرمنده خانواده شدیم ...فشار را از این بیشتر نکنید
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    1 0
    اقتصادی که بانک هایش به بیرون کشور وصل نیست نمیتونه پیشرفت کنه. دیگه بانک های افغنستان هم مستر کارت و وزیزا دارند. مال ایران که به لطف دولت قبلی حتا از نعمت سیستم سوویفت هم محروم شد.