پارلمان اوکراین روز شنبه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور را در 25 ماه مه تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پارلمان اوکراین روز شنبه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور را در 25 ماه مه تصویب کرد.
مصوبه جدید به این معنی است که ویکتور یانوکوویچ، نخواهد توانست تا پایان دوره قانونی، در مسند ریاست جمهوری اوکراین باقی بماند و در واقع پارلمان اوکراین به برکناری او رأی داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، در این طرح آمده است یانوکوویچ از قدرت کنار رفته است زیرا به تعهداتش عمل نکرد و پارلمان نیز انتخابات زودهنگام را در 25 ماه مه تصویب می کند.
در همین حال"یولیا تیموشنکو"، نخست‌وزیر سابق اوکراین تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد. نخست وزیر سابق اوکراین امروز پس از آزادی از زندان اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین کاندیدا می شود. انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است در 25 می سال 2014 (س خرداد سال 93) در سراسر این کشور برگزار شود.
روز 19 مهر 1390 برابر با 11 اکتبر 2011 دادگاهی در اوکراین، یولیا تیموشنکو را به اتهام تخطی از حدود اختیارات قانونی خود و صدور دستور امضا قرارداد انرژی میان اوکراین و روسیه به هفت سال زندان محکوم کرد و امروز پس از آزادی از زندان و در پی عزل رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که در این انتخابات کاندیدا می شود.
منابع نزدیک به یولیا تیموشنکو اعلام کردند، این مخالف اوکراینی بلافاصله پس از آزادی از زندان، راهی میدان استقلال در مرکز کی‌یف شد.
از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جدید پارلمان اوکراین اعلام کرد،یانوکوویچ قصد داشت با هواپیما عازم روسیه شود اما نیروهای مرزی از خروج وی جلوگیری کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =