واحد مرکزی خبر نوشت:

یولیا تیموشنکو رهبر مخالفان اوکراین که روز شنبه از زندان آزاد شد، در اظهاراتی گفت مردم کشورش نظام دیکتاتوری را ساقط کردند و باید کاری کرد که خون کشته شدگان در ناآرامی ها پایمال نشود.

تیموشنکو در جمع خبرنگاران و در نخستین نطق پس از آزادی گفت : «اکنون که نظام دیکتاتوری سقوط کرده است، میهن ما بار دیگر می تواند رنگ خورشید و آسمان صاف را ببیند.»
وی افزود : «ما همه کار باید انجام دهیم تا حتی یک قطره از خون کشته شدگان در ناآرامی ها و تظاهرات در این کشور پایمال نشود.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از خارکوف، تیموشنکو نخست وزیر پیشین اوکراین در سال 2011 به جرم سوء استفاده از قدرت به هفت سال حبس محکوم شد.
اما نمایندگان پارلمان شامگاه جمعه و ساعاتی پس از امضای قرارداد خروج از بحران، با اصلاح در قانون جزا، بندی در آن را که سبب شده بود تیموشنکو محکوم شود، لغو کردند و در نهایت تیموشنکو روز شنبه آزاد شد اما البته این اصلاحیه در قانون جزا باید به امضای ریاست جمهوری کشور نیز می رسید لذا نمایندگان بامداد شنبه قانونی را تصویب کردند که اجرای آن به تایید رییس جمهور نیازی ندارد.
اوگنیا تیموشنکو دختر یولیا تیموشنکو بعد از تصویب این قانون در جمع خبرنگاران گفت : «بر اساس قوانین اوکراین، مادر من یک فرد آزاد است.»
الکساندر تورچینوف، یکی از متحدان تیموشنکو نیز بامداد شنبه به عنوان رییس جدید پارلمان اوکراین برگزیده شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =