تسنیم نوشت :

مشاور وزیر کشور گفت: آقای رحمانی‌فضلی گفتند که زنان به عنوان بخشدار و فرماندار معرفی شوند ولی ما بانک اطلاعاتی لازم نداریم که بخواهد زنان را برای این کار به وزارت کشور معرفی کند.
فهیمه فرهمند، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: ما هیچ بانک اطلاعاتی قابل اعتمادی برای ثبت سرمایه اجتماعی زنان در سطح کشور نداریم که این مقوله بانک اطلاعاتی مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: آقای رحمانی‌فضلی گفتند که زنان به عنوان بخشدار و فرماندار معرفی شوند ولی ما بانک اطلاعاتی لازم نداریم که بخواهد زنان را برای این کار به وزارت کشور معرفی کند هرچند امیدواریم در سال آینده بانک اطلاعاتی به طور کامل تکمیل شود و شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.
فرهمند در خصوص برنامه فردا گفت: فردا مدیران کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور باحضور وزیر کشور و مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نشستی برگزار می‌کنند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده درباره حذف عنوان مشاور امور بانوان و بخشنامه‌ای که در این زمینه ابلاغ شد گفت: معاونت توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهوری، ابلاغیه‌ای در جهت چابک‌سازی بدنه اجرایی دولت ارائه کرد که در واقع این بخشنامه به منظور حذف و بازنگری بود که به برخی از عناوین در بدنه دولت اشاره شد که یکی از آنها بخش امور بانوان بود؛ این موضوع تنها مربوط به بانوان نیست بلکه به چندین بخش مربوط می‌شود و در این خصوص اختلاف تفسیر وجود دارد که یا مشاور امور بانوان حذف شود یا بماند که خانم مولاوردی گفت ما حذف را مطرح نکردیم و به دنبال تشکیلات جایگزین به نفع حوزه زنان هستیم و وی مسئول پیگیری این موضوع هستند و گفتند باید این موضوع به نحوی مدیریت شود. بنده نیز می‌گویم در وزارت کشور و هیچ استانی هنوز حذفی صورت نگرفته است.
/45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مائده A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    3 2
    با سلام و احترام! اینکه می فرمایند بانک اطلاعاتی مورد اعتماد وجود ندارد سوال این است مگر برای اقایان یک همچین بانکی هست؟مگر ما بانوی شاغل در دستگاههای اجرایی کم داریم؟حالا بماند که در انتخاب آقایان شرایطی که برای خانمها لحاظ می شود اصلا مدنظر قرار نمیگیرد. بوده آقایانی که مستخدم دولت هم نبوده اند اما به صرف فعالیت در ستاد انتخاباتی فرماندار انتخاب شده اند اما وقتی به بانوان می رسیم این شرایط دست و پا گیر به وجود میاید. لطفا حداقل در اموری که نرم افزاری هست و در پیشبرد آن از فکر انسان استفاده می شود فارغ از جنسیت تصمیم گیری شود.