نماینده مردم سلماس: درباره افتتاح نشدن بازارچه سلماس از وزیر خارجه سوال می پرسم

افتتاح نشدن بازارچه مرزی سلماس محور سوال نایب رئیس کمیسیون عمران از وزیر خارجه است.

علی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره سوال خود از وزیر امور خارجه گفت: بر اساس دستور کار اعلام شده از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سوال بنده از وزیر امور خارجه در مورد بازارچه مرزی سلماس از در دستور کار جلسه عصر یکشنبه قرار گرفته است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته میان مقامات ایران و ترکیه مقرر شد که بازارچه های مرزی خوی و سلماس یکسال قبل راه اندازی شود و طبق توافق صورت گرفته بازارچه خوی به درخواست ترکیه و بازارچه سلماس به درخواست ایران بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بر اساس توافق دو طرف مقرر شد که دو بازارچه به صورت همزمان افتتاح شوند اما بازارچه خوی افتتاح شده و فعال است اما بازارچه سلماس همچنان افتتاح نشده است.

وی با بیان این که زمان افتتاح بازارچه خوی مسئولان اعلام کردند که بازارچه سلماس نیز به زودی افتتاح می شود، گفت: اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است و مسئولان وزارت امور خارجه رغبتی به پیگیری موضوع ندارند.

آقایی ادامه داد: وزارت امور خارجه در این موضوع به خوبی به وظایف خود عمل نکرده و برای احقاق حق ایران و اجرایی شدن تعهدات ترکیه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم سلماس با بیان این که وزارت خارجه موضوع افتتاح بازارچه سلماس را پیگیری نکرده است، گفت: بر همین اساس حقوق ایران در این زمینه از بین رفته و بنده در همین رابطه از وزیر امور خارجه سوال خواهم پرسید.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    5 0
    یکسال قبل میبایست افتتاح میشد؟ تا الان کجا بودی برادر؟
  • من IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    4 0
    تازه بعد گذشت دو سه سال تازه میخوای سوال بپرسید واقعا خسته نباشید.............
  • یاشار A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 0
    فقط تبلیغات، حاجی تو این سیزده چهارده سال که بر صندلی نمایندگی سلماس در مجلس نشسته است هیچ طرح و پروژه ای برای سلماسیان پیگیری نکرد ولی بوق تبلیغاتش آنقدر قوی هست که گوش همشهریها را به درد آورده است؛ دریغ از یک کارخانه که چهار تا سلماسی به جای دربه دری و مهاجرت از شهرشان ، شغل آبرومندی داشته باشند؛ توی این چهار دوره نماینگی آقای آقایی سلماس به اندازه ای عقب مانده گشته که هر بیننده ای با مقایسه این شهر با شهرهای نزدیک مثل خوی و مهاباد و ماکو پی به عقب ماندگی این شهر میبرد؛ دستاورد دیگر آین آقای به اصطلاح نماینده دخالت در امور ادارات شهر و انتصاب نزدیکان و آشنایان خود و دیگر چاپلوسان در مدیریت ادارات میباشد که اکثرا به جهت دارا نبودن تخصص کافی خود عامل نارضایتی سلماسیها بوده اند.