ایرنا نوشت:

«گاهی اوقات در یک سایت غیر معروف که باید با هزار ذره بین در اینترنت آن را یافت، یک فرد نامربوط حرفی نامربوط گفته که آنچنان در سایت های داخلی انعکاس پیدا می کند که بعد هم می خواهند ما به این حرف پاسخ دهیم.»
این جملات بخشی از سخنان مرد شماره یک دستگاه دیپلماسی کشور است که ناخرسندی اش را از انتشار حرفهای نامربوط به صورت تیتر یک و آب و تاب دادن به آن نشان می دهد.

محمد جواد ظریف در روز پایانی سفر به وین که به منظور انجام مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 انجام شد، در نشست خبری با خبرنگاران ایرانی گفت: همواره روش های مختلفی بوده که همیشه وجود داشته و گروه های مختلف برای تاثیرگذاری بر روند سیاست سازی حرفهایی می زنند و بسیاری از این حرفها نیز کاملا نامربوط است.

ظریف افزود: دوستان ما که این حرفهای نامربوط را مدام منتشر می کنند و گاهی اوقات با آب و تاب فراوان نشر می دهند، در واقع به آن حرفهای نامربوط موقعیت می دهند.

وی متذکر شد که گاهی این حرفهای نامربوط را هیچ جا نمی بینیم جز در رسانه های داخلی.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد، هر حرف نامربوط یا مربوطی که در خارج از ایران گفته شد ما مجبور باشیم فورا به آن واکنش نشان دهیم.

ظریف تاکید کرد: این حرفها قابلیت طرح ندارد چه رسد به جواب دادن که موارد آن نیز فراوان است.

وزیر خارجه با انتقاد از برخی اخبار که در سایت های داخلی بدون اشاره به منبع موثق منتشر می شود، گفت: متاسفانه برخی دوستان حرف های نامربوطی را می زنند که هیچ منبع موثق و جدی ندارد اما به طور جدی در سایت های داخلی منتشر می شود.

ظریف با بیان این که به اشاعه کذب و حرف مفت معتقد نیستم، گفت: چیزهایی وجود خارجی ندارد و یا ترجمه غلط منتشر می کنند و گاهی حرف های نامربوط به تیتر یک تبدیل می شود.

وی توضیح داد: در آمریکا وقتی می خواهد سیاست سازی شود همه گروه های فشار و کنش گران غیر دولتی که بسیاری از آنها از منابع صهیونیستی تعذیه می شوند، شروع به انتشار دیدگاه های خود می کنند در حالی که در آمریکا 9/99 درصد مردم به این مطالب اهمیت نمی دهند اما در ایران یک حوزه وبگردی به راه می اندازیم که هر چه بدتر از آن را می یابد با تیتر بزرگ به خوبی منتشر می کند در حالی که این کار به برخی حرفهای نامربوط فضای ارایه می دهد.

وزیر امور خارجه به خاطره ای از سوال خبرنگاری در سفر خود به قم اشاره کرد و گفت: در سفری که به قم برای دیدار با مراجع رفته بودم خبرنگاری از من پرسید که نظرتان درباره حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در مذاکرات چیست؟ و من به طور صریح گفتم که آنها هیچ جایگاهی در مذاکرات ندارند.

وی با بیان اینکه این سوال بین حد فاصل ملاقات ها با مراجع در خیابان از وی پرسیده شد، اظهار داشت: بعد که به هتل بازگشتم، در سایت ها منبع این خبر را جستجو کردم که کجا کسی گفته است نمایندگان رژیم صهیونیستی می خواهند در مذاکرات حضور داشته باشند.

ظریف ادامه داد: هیچ جایی به زبان انگلیسی چنین موضوعی منتشر نشده بود، جز یک سایت داخلی به نقل از یک سایت نامعروف عبری که پس از آن پاسخ من بر روی سایت های انگلیسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: خبرگزاری های بین المللی آن خبر را نداشتند و کسی نیز برای رژیم صهیونیستی موقعیتی قائل نیست که پشت میز مذاکرات بنشیند اما متاسفانه سوالی که دوستان ما مطرح کردند این امکان را فراهم کرد که پاسخ من در دنیا طرح شود تا برای رژیم صهیونیستی در مذاکرات جایی پیدا شود.

وی گفت: تقاضای من از دوستان و خبرگزاری ها این است؛ این حرفها در دنیا جایگاهی ندارد پس تا این حد آن را مطرح نکنید. دلیلی وجود ندارد هر موضوعی که مطرح می شود ما آن را منتشر کنیم.

ظریف اضافه کرد که آنچه بعضا برخی خبرنگاران مطرح می کنند نکاتی است که برخی موسسات غیردولتی آمریکا مطرح می کنند و خلاف آن نکات هم مطرح می شود.

وی اضافه کرد: برخی در آمریکا حرف های بدتری را مطرح می کنند اما این دلیل نمی شود هر لاطائلی که یک نفر در آمریکا گفت، مدام در ایران مطرح شود و ما مجبور به پاسخ باشیم.

وزیر امور خارجه گفت: رسیدن به اینکه برنامه ایران غیر نظامی باقی خواهد ماند یک روش نیست، روش های مختلف دارد. یک روش نیست که فلان سایت در آمریکا نوشته و آنها نیز یک روش را در این جلسات مطرح نکرده اند.

ظریف ادامه داد: روش هایی که مطرح می شود روش هایی نیست که شما در سایت ها می خوانید بلکه آن روشها حرفهایی است که گروه های صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر مذاکرات مطرح می کنند پس ما لطفا تکرار نکنیم.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخی از این روشها، روشهایی است که طبق مقررات بین المللی همچون پروتکل الحاقی وجود دارد، گفت: البته ما تاکید کردیم که باید درباره پروتکل الحاقی مجلس شورای اسلامی تصمیم بگیرد و در اختیار دولت نیست اما می تواند موضوع مذاکرات باشد.

وی ادامه داد: در برنامه اقدام مشترک ژنو به موضوع پروتکل الحاقی اشاره و تصریح هم شده که تصمیم درباره آن با مجلس شورای اسلامی است.

ظریف گفت: پیشرفت ما در این مذاکرات همان قدری بود که توقع داشتیم و درباره روش های رسیدن به راه حل هم تفاهم هایی صورت گرفته است و ان شاءلله به نتیجه خواهیم رسید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339822

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    اونوقت کیهان و سیما چیکار کنن پس ؟
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    جهت اطلاع صدا و سیما
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    هر کم جنبه ونادانی نفهمیده یا با فهم کاریکند که آب به آسیاب دشمن بریزد خائن به ملت و کشور است حتی اگر با چرب زبانی زیر میز مذاکره بزنند .
  • پوریا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    دکتر ظریف و کلا دولت یازدهم بدونن حمایت اکثریت جامعه رو پشت سرشون دارند .
  • علیرضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    کاسبان دشمنی با آمریکا دنبال اینجور حرف هاس که گفته میشه
  • علی A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    درود بر اقای ظریف اقای ظریف اگه اسم این سایت ها رو هم میگفتید کسی تعحب نمیکرد چون برای مردم شناخته شدن هستن ، همین خبرگزاری فارس دنبال کوچکترین حرف و بهانه در رابطه با موضوع هسته ای هستش تا تیتر یک سایت خودش بکنه حالا خبر از کجاست ؟ یک منبع اگاه !!!
  • بهرام NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    اخ قربون اون دهنت ... قابل توجه سازمان رسانه ملی
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    آفرین!
  • مصطفی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    23 2
    من امشب عاشق دکتر ظریف شدم ... خدایا حفظش کن ! حرف دل منو ظریف جان ... ای کاش اقایون صدا و سیما بفهمند این حرفارو
  • sepide A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    6 2
    ای کاش رسانه ها این حرف آقای ظریف رو گوش کنن نه اعصاب ما رو با این حرفا بهم بزنن و نه وانمود کنن که اوضاع خرابه.
  • طولابي A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    8 2
    قابل توجه كيهان ، وطن امروز ، رسالت ، رجاء نيوز ، 20:30 و ..... بابا مردم خودشان سره را از ناسره تشخيص ميدن
  • محمد A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 14
    اقای ظریف با تمام احترامی که براتون قائلم این حرفتون مخالفم.اون ها باید رعایت کنند و شما باید به اونا خرده بگیرید نه رسانه های خودی.
  • حمید IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    6 2
    اقای ظریف بعضیا اصلا کلا مریضن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 5
    شما چشمات رو بستی نمی بینتی
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    7 4
    آخه جناب ظریف اونایی که این حرفای صدمن یه غاز اونوریا رو با آب و تاب منتشر میکنن نونشون در همین کاره از جمله بزرگواران برنامه وزین 20:30
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      0 0
      چقد من از این مجریای 20:30 بدم میاد
  • بی نام JP ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 2
    دليل دارد ظريف جان، يك سري بيكار مي شوند اگر اين لا طائلات نباشه
  • سیدمحمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    2 6
    اتفاقا اگر قبلا هیچ اعتنایی به صحبت های امریکایی ها نمی شد مشکلی پیش نمی اومد. ولی الان جناب ظریف و دوستانشون اینو تو توافقنامه ژنو پذیرفتند که هر اتفاقی که بخواد در مورد برنامه هسته ای ایران بیفته باید با توافق طرفین باشه. مثلا اگر ما بخوایم غنی سازی حتی 3.5 درصد هم داشته باشیم ، اگر طرف مقابل مخالفت کنه ما نمی تونیم... پس صحبت های وزیر امورخارجه، معاون وزیر، سخنگو و یا هر مسئول دیگه ی آمریکا مهمه! البته طبق توافقنامه ژنو...
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    6 2
    درود برتو ای مردفرزانه
  • amir IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    6 2
    اقای ظریف اینا نونشون تواینه مهم اینه مردم با شما هستند
  • دوستدار ایران, مهد تمدن A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 10
    اقای ظریف! از ما نخواهید که قبول کنیم اوباما,کری,شرمن,سخنگوی وزارت خارجه ادم های نا مرتبطی هستند و حرف های بی ربطی که میزنند فقط توی سایت های غیر معروف ثبت میشه! اگر امکانش هست حداقل یه کوچولو و غیر مستقیم علیه اونا هم موضع بگیرید.واقعا ممنون میشم.
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 2
    قابل توجه خبر گزاری داخلی ما هم به اندازه فهم مسایل روزمره فهم زبان انگلیسی داریم ترجمه ها صدا وسیما را قبول ندارم چرا فقط سیاه نمایی میکند
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 3
    اینارو پخش میکنن چون نمیخوان موفق بشین چون نون تحریمو میخورن و از من جوون بدبخت که با هزارامید به روحانی رای دادم که شاید وضعیت خوب بشه. خبر ندارن و خودشونو به هر دری میزنن تا چوب لای چرخ دولت بزارن
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    2 3
    وزیر امور خارجه حرف های مربوط را شفاف برای ما بیان کنید تا جایی برای حرف های نامربوط نماند و افکار مارا منحرف یا به عبارتی با افکار ما بازی نکنند.
  • سعید A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    مگر خلاف آنچه ظزیف امضا و تعهد کرده از سوی ایران در همین مجلس و حزب و سخنرانی و ... مخالف آن با بدترین لحن ها به امریکا عنوان نمی شود؟ امریکا اگر بخواهد اینها را ملاک قرار دهد و گفته ها و امضای تیم ظریف را حرف مفت تلقی کند اصلاً پای میز مذاکره حاضر نمیشد. کشوری که شعار مرگ بر آن کشور در صدر شعائر آن قرار دارد، حرف چند متفرقه که لحن بدی به ایران داشته اند را ملاک قرار داده و پیراهن عثمان کرده اند. ظریف حرف درستی زده. اگر آن سخننان از همپای وی باشد او باید جواب بخواهد! وگرنه ظریف و امثال ایشان مسوول سخنان مثل سعید حدادیان در ایران که نیستند که چپ و راست نماینده ایران در امریکا را برای توضیح فرا بخوانند!
  • شهروند A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 3
    جناب آقای ظریف خوب است به کار مذاکرات ادامه دهید و مصاحبه نکنید تا کار به نتیجده برسد بعد بطور مفصل به اطلاع مردم برسانید
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    7 0
    امیدوارم مذاکرات هسته ای، ما را به طرف عادی سازی روابط با غرب از جمله آمریکا ببرد
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 3
    راس میگه من خودمم متوجه شده بودن. یه عده نمیخوان وضع کشوز بهتر بشه
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 13
    پس نگن راحتتر کشورو بفروشین خوبه فک کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بي نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 0
    ما هم بايد قانوني داشته باشيم كه تا يك خبر از چند منبع معتبر تاييد نشود.چاپ يا گفته نشود.
  • مهدی A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    ما پشت قهرمان دیپلماسی ایستاده ایم.
    • شهریار A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      49 7
      اینایی که منفی میدن ، پشت آمریکا و صهیونیستا وایسادن یعنی که به نماینده کشورشون پشت میکنن؟
    • رضا A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      15 66
      چقدر الکی و مسخره از دیگران قهرمان می سازیم!!!!
    • غضنفر A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      1 0
      آقاي رضا قهرمان رو اونايي ساختن كه طرف رو معجزه هزاره سوم خوندن و هر چي گفت الكي به به و چه چه كردن
  • محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 0
    خدا قوت برادر خسته نباشی کاش همه مثل شما تو کارشون تخصص داشتند
  • 110 A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 3
    دکتر جان سلام خسته نباشی،نگران نباش ملت پای رای خود ایستاده اند.موفق وسربلند باشید.
    • رضا A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      0 1
      کدوم رای؟50.5 درصد رو میگی؟
  • ایراندخت A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    اخه این حرفا براشون منفعت داره ! اصلا رصد میکنن و اینارو مطرح و بزرگنمایی میکنن. ولی ما تا همیشه پشت شما هستیم دکتر.
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    خوب معلومه انتقاد میکنند چون منافع یه عده با حذف تحریم ها به خطرمیوفته.........
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    والا!! از دست کم سوادی فریاد!!!
  • علیرضا A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    خسته نباشی قهرمان ملی
  • بی نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    دقیقا درست می فرمایند بعضی حرف ها جنبه نمایشی دارند
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    5 2
    دکتر ظریف مچکریم♥
  • فرهاد A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    14 1
    واقعا ظریف هستی!!! اما تا کی مقاومت کنی خدا میداند!!!!
  • علی A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    26 4
    دشمن دانا بلندت می کند--- بر زمینت میزند نادن دوست !!!
  • محبت اله زارع A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    4 2
    متاسفانه پیشقراول و سردمدار این رویه مسموم خبری صداوسیمای جمهوری اسلامی است. که با تحریف و تغییر خبرها و به شیوه بولتن سازیهای جهت دار, مدام در تضعیف اصل مذاکرات و به شکست انجامیدن آن می کوشد. به مصداق ضرب المثل معروف: اگر زباغ رغیت ملک خورد سیبی غلامان او در آورند درخت از ریشه
  • اشکان A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    10 3
    زمانی که صدام اعدام شد در بخشی از فلسطین عزای عمومی اعلام شد و مردم به خیابان ها آمدند و گریستند آنموقع هیچ کس حق نداشت این خبر در پخش کند ولی الان تمامی شبکه های آمریکا رصد میشوند و هر حرفی را در کرنا میکنند
    • حمید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      0 0
      متاسفم برای کیهان و کسانیکه با توهم دشمن و توطئه هر روز دولت و مردم را عذاب میدهند واقعا این دولت تنها تر از زمان دولت خاتمی است شما خودتان قضاوت کنید توهین از این بزرگتر که 90 دقیقه صدا و سیما بالاتری شخصی که به رای مردم انتخاب شد است را تحقیر کند................................میدونم منتشر نمیکنی خواستم فقط بخوانید.ممنون
  • مهتاب IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    22 3
    خدايي اگر ما صد تا ادم وطن پرست باسواد مثل أقاى ظريف داشتيم، الان تو دنيا أقايي مى كرديم. نه هر كشوركى برامون عرض اندام بكنه!!!
  • محمد A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    49 3
    درود بر ظریف . زنده باد روحانی . افراطیون داخلی ضررشان بیش از خارجیها است . کشور ما در 8 سال گذشته از سوی رانت خواران یقه سفید و طلایی . افراطیون و دزدان بیت المال بیشتر آسیب دیده است تا امریکا .
  • م.ی US ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    31 2
    احسنت به این صراحت! صراحتی که تو دوره خاتمی براش له له می زدیم و هیچ خبری ازش نبود. امیدوارم همین جوری ادامه بده و بقیه هم ازش یاد بگیرن.
  • بی نام EU ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    9 3
    خبرنگارای ما اصول کار خودشون هم بلد نیستند
  • محسن اکبری IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    11 2
    ای جانم . بخدا مثال این مردان با فهم تو مملکت زیاده اما اگه این مسئولین نامسئول مسئول نما بزارن
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    13 4
    من که عاشق جناب آقای ظریف هستم فقط کاش این ریشش رو می زد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    12 2
    چون بعضی ها دنبال این هستند که به دشمنی ها دامن بزنند و ا ز عادی شدن روابط ایران با غرب واهمه دارند.بنابراین کوچکترین سخنی را بزرگ میکنند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    14 3
    اينا که منفي ميدن حتما منافعشون به خطر افتاده!!!!!!!!!!!!
  • ابجی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خدا حفظت کنه ظریف جان ،تو تنها کسی هستی که در این بزنگاه تاریخی هم ایران درک میکنی و هم دنیارو می شناسی.....تاریخ از شرافتی که تو با ظرافت به ایران دادی به نیکی یاد خواهد کرد،البته اگر سنگ اندازان دستشان بشکند