باهنر: قرارنیست 200هزارنفر از قطار دولت پیاده شوند/اگر5+1به تعهداتش عمل نکنند ما زیر میز می زنیم

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در اجلاس سراسری این تشکل اظهاراتی انتقادی و پیشنهادی در خصوص دولت روحانی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد رضا باهنر صبح دیروز در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که در سالن شهدای موتلفه برگزار شد، با اشاره به انتخابات 24 خرداد و روی کار آمدن دولت یازدهم اظهارداشت:درباره انتخابات تحلیل های بسیاری شده است که بعضا همسو با موضع ما بوده و بعضا نیز همسو نبوده است نظیر اینکه چرا اصولگرایان به وحدت نرسیدند که البته این ایرادات وارد است اما عدم وحدت نیروهای اصولگرا علت تامه پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 24 خرداد نیست.
در انتخابات نه اصولگراها پیروز شدند، نه اصلاح طلبان/ مردم به اعتدال گرایی رای دادند
وی افزود: به نظر من در انتخابات یازدهم هیچ کدام از اصولگراها و اصلاح طلبان پیروز نشدند بلکه جریان اعتدال گرا توانست حداکثر آرا را به دست بیاورد.
باهنر تصریح کرد: مردم از سال 76 تا 84 دچار افراط اصلاح طلبی شدند که بعضا هنجار شکنی هایی نیز به دنبال داشت و از سال 84 تا 92 نیز دچار افراط اصولگرایی از نوع "احمدی نژادی" آن شدند چراکه احمدی نژاد خودش می گفت من اصولگرا نیستم؛ بنابراین مردم در این دوره اعتدال گرایی را انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه روحانی چه در شعارهای انتخاباتی و چه در سوابق و گذشته حزبی و تشکیلاتی خود سمبل حرکت اعتدالی بود خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی تواند به دلیل سوابق حزبی روحانی در جامعه روحانیت مبارز بگوید که او یک اصلاح طلب است و اصولا جنس و فلز روحانی نیز همین است و انسان معتدل و خردگرایی است و من به خاطر دارم که وی در مجالس سوم و چهارم جلسه عقلا با حضور همه سلایق سیاسی تشکیل می داد که راهگشا هم بود. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دولت یازدهم در مسیر حرکت خود با مشکلات بسیاری مواجه بوده وهست افزود: در زمان انتخابات و تبلیغات نامزدها به روحانی گفتم در دوره یازدهم رئیس جمهور شدن بسیار دشوار است و در هنگام رای اعتماد به وزرا نیز گفتم که در این دوره اداره یک وزارت خانه، کار بسیار سخت و پیچیده ای است اما در عین حال راه حل های درستی هم وجود دارد.
باهنر با اشاره به اینکه امروزدر مسائلی که دولت یازدهم وعده داده است دو محور اصلی وجود دارد گفت: یکی از این محورها موضوع مذاکرات هسته ای و توافق ژنو و روبط ایران با نظام بین الملل است و بحث دوم نیز مسائل داخلی از جمله تورم و بیکاری است.
وی ادامه داد: البته یک سری مسائل پنهان نیز وجود دارد که شاید دل ها را بلرزاند و ظاهرا کسی حواسش به آن ها نیست که به عنوان مثال مسئله صندوق های بازنشستگی است که یک سونامی راه افتاده که ممکن است خیلی ها را با خودش ببرد و دیگر اینکه مسائل اجتماعی و اخلاقی است که باید توجه بیشتری به آن ها بشود.
توقع داشتیم دولت دست به تغییرات وسیع نمی زد
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه از دولت یازدهم توقع داشتیم علی رغم دولت های قبلی دست به تغییرات وسیع نمی زد تصریح کرد: یک حزب هم که سر کار می آید فوقش 200 نفر را عوض می کند نه 2 هزار نفر از وزیر گرفته تا سرایدار مدرسه و نامه رسان اداره!
وی افزود: من به آقای روحانی گفتم امیدوارم که این دومینوی تغییر مدیران در دولت شما متوقف شود که ایشان هم در جایی گفت آن هایی که بدون بلیط سوار قطار دولت شده اند باید پیاده شوند ما حرفی نداریم اما سئوال این جاست افرادی که باید پیاده شوند چند نفر هستند؟ قرار نیست که 200 هزار نفر پیاده شوند! چراکه اصولا خارج از بحث سیاسی تغییر مضر است و باید در حداقل ضرورت باشد نه حداکثر ممکن چراکه بهره وری را پایین می آورد از این جهت دولت آن دولت فراجناحی که تصور داشتیم نبوده است.
به طرف مذاکره اعتماد نداریم
باهنر همچنین با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم تاکید کرد: در مسئله مذاکرات هسته ای خط اول و جهت اصلی را مقام معظم رهبری مشخص می کنند ودر حال حاضر درگیر یک جنگ جدی و تمام عیار دیپلماتیک هستیم و دشمن با همه توانش به میدان آمده و ما هم با همه توان وارد میدان شده ایم بنابراین در وهله اول باید از سرداران و سربازان این جبهه دیپلماتیک حمایت و قدردانی کنیم و در وهله بعدی باید رصد کنیم چراکه کار بسیار حساس است. در این جنگ ما به طرف های مذاکره از خانم و آقایشان گرفته تا رئیس و مرئوسشان به هیچ وجه اعتماد نداریم اما خط قرمزها برای مذاکره کنندگان ما کاملا روشن است و رعایت می شود.
وی ادامه داد: در این جبهه ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری به تعهداتی که در مذاکرات می دهیم عمل می کنیم به شرطی که آن ها هم به همه تعهدات خود عمل کنند و اگر به بخشی از تعهدات و قول هایی که در توافق با ایران داده اند عمل نکنند ما هم زیر میز میزنیم و آنها گزینه های خودشان را روی میز داشته باشند ما هم گزینه های خودمان را داریم.
50 سال است که بازی برد- باخت با آمریکا را یاد گرفته ایم
باهنر افزود: ما از زمان آغاز نهضت حضرت امام (ره) در سال 42 حدود 50 سال است که یاد گرفته ایم چگونه با آمریکایی ها در بازی برد- باخت، بازی کنیم و خودشان قضاوت کنند که از سال 42 تا 57 و از سال 57 تا به امروز ما پیروز شده ایم یا آمریکایی ها؟! بنابراین آمادگی هم داریم و دست مان روی ماشه است و اگر صحنه به سمت بازی برد-باخت رفت ما چیزی از آن ها کم نداریم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصادی دولت تصمیمات خوبی گرفته و گام های خوب و امید وارکننده ای را برداشته اما کافی نیست.
وی با بیان اینکه ما در دولت قبل هم می گفتیم که سهم تحریم ها در اقتصادکشور 30 درصد بیشتر نیست افزود: دولت جدید هم باید این را بداند که 70 درصد دیگر حل مسائل اقتصادی به توان و برنامه ریزی دولت برمی گردد و با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ما باید بدانیم که تا در اقتصاد اتکاء مان به داخل و ساخت درونی نباشد مشکل حل نمی شود.
دولت در اقتصاد تدبیر و شجاعت عمل داشته باشد
وی ادامه داد: برای حل مشکلات اقتصادی دولت توانمندی دارد اما باید تدبیر را هم بر تصمیمات خود حاکم کند و شجاعت عمل داشته باشد چراکه اگر دنبال راه حلی است که می خواهد هیچ کس ضرر نکند این راه حل خلق نشده است بلاخره در یک تصمیم اقتصادی عده ای سود می برند و عده ای نیز متضرر می شوند بنا براین در شرایط فعلی برای هدفمندی یارانه ها که دولت با ماهی 800 میلیارد تومان کسری مواجه است سه راه بیشتر ندارد یا اینکه به همه یارانه ندهد یا دست به اصلاح قیمت ها بزند و یا اینکه مثل گذشته از بانک مرکزی قرض بگیرد و تورم ایجاد کند! *روحانی درباره کلید زدن انتخابات مجلس 94 به اطرافیانش تذکر دهد
با هنر همچنین با بیان اینکه متاسفانه بعضی از اطرافیان رئیس جمهور انتخابات مجلس آینده را بسیار زود کلید زده اند گفت: دولت یازدهم چه بخواهد و چه نخواهد باید 2 و نیم سال دیگر با مجلس نهم زندگی مسالمت آمیز و هم افزا داشته باشد بنا براین از حالا به فکر انتخابات بودن اشتباه استراتژیک است از جهت رئیس جمهور به اطرافیان خود تذکر دهد که در موعد مقرر به انتخابات و رقابت بپردازند و باید در حال حاضر دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور راحل کنیم.
نام عسکراولادی را نمی توان از تاریخ انقلاب حذف کرد
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب االله عسکراولادی، وی را فرد کم نظیر برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: کسی که بخواهد تاریخ انقلاب را بنویسد و نام عسکر اولادی را از آن حذف کند ، یا تاریخ را نقص نوشته و یا آن را تحریف کرده است.
وی افزود: پس از ارتحال مرحوم عسکر اولادی بنده به اعضای جبهه پیروان پیشنهاد دادم که بگذارید نام ایشان به طور نمادین به عنوان رئیس جبهه باقی بماند و من به عنوان نائب رئیس باشم اما آن ها نپذیرفته و با لطف خود بنده را با اتفاق آراء به عنوان رئیس جبهه انتخاب کردند.
باهنر با بیان اینکه رویکر جبهه در گذشته عامدا ائتلاف برای انتخابات ها بود ادامه داد: در آینده می خواهیم کار تشکیلاتی منسجم تری داشته باشیم هر چند که قرارنیست کارکرد حزبی پیدا کنیم اما می خواهیم احزاب 15 گانه عضو جبهه فعال تر ومتحد تر در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    7 2
    چه جوری زمان احمدی نژاد 1 میلیون نفر از قطار پایین انداخته شدند کسی صدایش در نیومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 1
    اظهار نظرای اقای باهنر خیلی جالبه واقعا،دست پیش و میگیره همیشه...خبر چاپ کن این 4 کامنته که میذارم
  • چوبین A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    206 8
    شما که سلطان زیر میز زدن و لابی کردن وکلا ازاین جور کار ها هستی .ولی خدایش شما که به همه چیز انتقاد دارید تا الان که نماینده ی مجلس هستید واز بیت المال ارتزاق می کنید چه کاری برای ملت کردید. تا به حال چندبارمنافع حزبی رو بر منافع ملی ترجیح دادید
  • علي IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    3 2
    حرفهاي تكراري و سرتاپا اشكال!
  • بی نام IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    4 1
    تو هنوز تو فکر اینی که روحانی چه جوری پیروز شد...خب به کارات برس اینقدر دنبال حاشیه نباش توروخدا
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    3 2
    فقط یکی و کم داشتیم که بزنه زیر میز که به لطف آقای باهنر این یه نفر هم پیدا شد . تازگیها برنده سیمرغ بهترین سانسور و معرفی شد . پس لطفا ایشون رو هم مسئولین کاندید کنن واسه برنده بهترین زیر میز زن این دوره از مذاکرات.. .
  • فرهاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    1 0
    هرکسی ازپستکناررفت که ازقطاردولت پیاده نشده درجایدیگربه کاروتخصصخودادامه میدهدمگرقراراست خودباهنرتا ابدنماینده مجلس باشد اگردراین مقام ملت اورانخواست بایدبراساس تخصص خوددرجایدیگرکارکند.