۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

تسنیم نوشت:

منابع آگاه از تعمیق بحران در روابط عربستان سعودی و قطر و تهدید ریاض برای اعمال تدابیر سخت گیرانه ضد قطر خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه العرب چاپ لندن با اشاره به بحران در روابط ریاض-دوحه آورده است: عربستان سعودی هشدار شدید اللحنی به قطر درباره حمایت های این کشور از گروه اخوان المسلمین و برخی دیگر از سیاست های دوحه داده است.
این رسانه بیان کرد: یک مسئول سعودی نامه فوری به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر داده است که مفاد آن تهدید در بازنگری روابط میان دوحه و ریاض بوده است.
العرب اعلام کرد: عربستان بر این اعتقاد است که امیر قطر به توافق نامه امضا شده در نشست سه گانه در ریاض با حضور امیر کویت در چند ماه قبل درباره توقف اقدامات قطر ضد عربستان پایبند نبوده است.
این رسانه بیان کرد: عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان از امیر قطر در نشست سه گانه با حضور امیر کویت در ریاض خواسته بود که به طور کتبی تعهد بدهد و آن را امضا کند زیرا وی در اجرای آن مشابه موارد قبلی که در زمان حکومت حمد بن خلیفه آل ثانی پدر امیر کنونی رخ داده بود تردید داشت.
العرب آورده است: از جمله اتهاماتی که عربستان علیه قطر مطرح می کند حمایت مالی و تسلیحاتی قطر از حوثی ها در یمن و حمایت از اخوان المسلمین در داخل عربستان است که به اعتقاد سعودی ها یکی از شیوخ خانواده حاکم بر قطر آن را انجام می دهد.
یکی از تصمیماتی که سعودی ها اعلام کرده اند علیه قطری ها خواهند گرفت بستن مرز زمینی میان دو کشور است که در این صورت با توجه به اینکه قطر مرز زمینی با هیچ کشوری جز عربستان ندارد شرایط وخیمی پیدا می کند.همچنین سعودی ها تهدید به منع فعالیت خطوط هوایی قطر در عربستان و اجازه ندادن به آنها برای استفاده از حریم هوایی این کشور کرده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =