تعداد قربانیان اوکراین به 27 نفر رسید/تقاضای وزارت کشور از مردم:در خانه بمانید

با رسیدن تعداد کشته شدگان درگیری های امروز کی یف به 27 نفر، شرایط اوکراین لحظه به لحظه بحرانی تر می شود.

به گزارش خبرآنلاین در حالیکه مخالفان شب گذشته اعلام کردند حاضر به آتش بس با دولت شده اند این آتش بس تنها چند ساعت دوام آورد و مجددا از سحرگاه پنجشنبه تبادل آتش میان طرفین در خیابان های اوکراین از سر گرفته شد. هم اکنون براساس آمار ارائه شده توسط شبکه های خبری 27 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر زخمی شده اند.

وزارت کشور اوکراین صبح پنجشنبه با صدور اطلاعیه ایی از ساکنان کیف خواست تا از خانه های خود خارج نشوند و به مرکز شهر که صحنه تیراندازی شدید با گلوله های جنگی است ،نروند.

در این اطلاعیه به مردم هشدار داده شده است که تا اطلاع ثانوی از تردد با خودروهای شخصی یا پیاده در خیابان های کی یف خودداری کنند چرا که افراد مسلحی وجود دارند که به مردم در خیابان ها حمله می کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است معترضان در حال برپاکردن موانع جدیدی در خیابان های منتهی به میدان استقلال که در تصرف آنها است هستند. در همین حال بسیاری دیگر از آنها در حال جمع آوری سنگ برای رویارویی با پلیس هستند.

واکنش لاوروف به خشونت های امروز
در همین حال سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در عراق به سر می برد در واکنش به خشونت های شدید صبح امروز تا کنون نیروهای افراطی در اوکراین را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی متهم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه که سرگرم دیدار از عراق است، مخالفان دولت اوکراین را که دموکراسی و قانون اساسی را نادیده گرفته اند مسئول جان کشته شدگان معرفی کرد.

خروج شهردار کی یف از دولت
در تحول مهم دیگری که روز پنجشنبه رخ داد شهردار کی یف و ده نفر از نمایندگان حزب حاکم اوکراین از دولت این کشور جدا شدند. انگیزه این کار از سوی رسانه ها عنوان نشده است اما احتمال می رود که این اقدام برای تبری جستن از خشونت های دامنه داری است که گریبان شهر کی یف شده باشد.

مخالفان اوکراین نیز ساعاتی پیش و همزمان با افزایش تعداد قربانیان خشونت ها خواستار برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان این کشور شدند. ویتالی کلیچکو رهبر مخالفان اوکراین طی بیانیه ای اعلام کرد نمایندگان پارلمان این کشور باید ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی (13 به وقت گرینویچ) تشکیل جلسه فوق العاده دهند و به بررسی راه حل پایان بحران این کشور بپردازند. «کلیچکو» همچنین بار دیگر درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را در اوکراین مطرح کرد.
4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =