واحد مرکزی خبر نوشت:

عاملان عملیات انتحاری در برابر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت در صدد تخریب ساختمان این نهاد بودند اما در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند. عباس فنیش گزارشگر شبکه المنار ضمن اعلام این مطلب در مورد چگونگی انجام این عملیات انتحاری گزارش داد: رایزنی فرهنگی ایران در میدان شهید سید عباس موسوی واقع است.
در ساعت نه و نیم یک خودروی ایکس فایو( X5) بمب گذاری شده به طرف ورودی رایزنی فرهنگی حرکت می کند و در نزدیکی در ورودی توقف می کند. یکی از نیروهای امنیتی لبنان به نام محمد دندش به خودرو نزدیک می شود تا مانع از ورود آن شود اما درگیری لفظی بین او و راننده در می گیرد.
در همین حال خودروی بنز بمب گذاری شده، به طرف میدن حرکت می کند و در فاصله 200 متری می ایستد. پس از چند ثانیه راننده X5 خودروی خود را منفجر می کند تا راه را برای ورود خودروی دوم و تخریب ساختمان باز کند اما چند ثانیه بعد خودروی بنز هم منفجر می شود اما چرا؟ منابع آگاه می گویند خودروی دوم از مسیر مخالف خیابان به سوی رایزنی فرهنگی ایران حرکت کرده اما در مسیر، منفجر شده است که علت آن می تواند اشکال فنی در بمب گذاری باشد و یا اینکه موج انفجار اول این خودرو را منفجر کرده است. در اثر این عملیات دهها نفر کشته و زخمی شدند اما عاملان، به هدف خود نرسیدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =