ایرنا نوشت:

 معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی گفت: فناوری هسته ای امروز شرایط حساسی را پست سر می گذارد و دشمن تلاش دارد پشتوانه مردمی این فناوری را بتدریج تضعیف کند.

 محمد احمدیان ، روز چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای نیروگاه اتمی بوشهر و شهدای هسته ای افزود:آنان در یک لایحه اعلام می کنند که ایران نیاز به سایت و تاسیسات آب سنگین ندارد و درلایحه ای دیگری تبلیغ می کنند کشوری که منابع سرشار گاز، نفت و شرایط جغرافیایی تولید انرژی دارد به برق هسته ای نیاز ندارد.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد:دشمنان در لایحه ای دیگر برای فریب افکار عمومی می گویند در مقابل منافع انرژی هسته ای آیا بهتر نیست که دست از این صنعت برداشته شود تا ملت ایران از گرفتاری ها خلاصی پیدا کند.

وی افزود:دشمنان با بیان این که اگر بتوانیم همه پیچ و مهره های صنعت هسته ای ایران را باز می کنیم، نیت کینه توزانه خود را نسبت به پیشرفت های علمی و هسته ای جوانان کشور بیان کردند.

احمدیان گفت: برای حفظ دستاوردهایی که نتیجه تلاش های شهداست باید پاسخ عالمانه برای همه اقشار داده شود تا اذهان عمومی از ماهیت ترفندهای دشمن آگاه شود.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی افزود: پاسخ اجمالی به این شبهات دشمن داده شده است و بار اصلی آن بر دوش رهبر معظم انقلاب بوده است اما همه دلسوزان باید برای عینیت بخشی به آن مشارکت کنند تا به شکل کامل تحلیل شود.

وی بیان داشت: برق هسته ای برای تامین بار پایه شبکه برق کشور با در نظر گرفتن سود واقعی ناشی از تولید انرژی از منابع فسیلی توجیه اقتصادی این صنعت را مبرهن کرده است.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: در روزهای سرد پاییز و زمستان وقتی قرار شد که نیروگاه اتمی بوشهر برای سوخت گذاری مجدد از مدار خارج شود، وزارتخانه های نفت و نیرو به دلیل نقش این نیروگاه در تامین برق خواستار تاخیر در انجام این مهم بودند.

وی افزود: با اتصال برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری روزانه پنج میلیون لیتر سوخت مایع برای کشور صرفه جویی شده است.

/212 29

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    11 3
    نه بابا!! اینطوری ها هم که می گی نیست. فناوری هسته ای اولا پشتوانه مردمی نمی خواد چون یک فناوری تولید نیروست. ثانیا هنوز پاسخ خود را در مورد علت سرمایه گذاری کلان در امر غنی سازی و نه تولید برق هسته ای دریافت نکرده ایم.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    12 4
    مردم به نان شب وابسته اند کدام فن آوری؟
  • بی نام RO ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    12 3
    "روزانه پنج میلیون لیتر سوخت مایع برای کشور صرفه جویی شده است!" این عدد کاملاً درسته، اما صرفه جویی به چه قیمتی؟ شما باید به مردم بگید که این نیروگاه بوشهر چقدر هزینه برده؟ نهایتاً چند سال دیگه قراره کنه (چقدر از عمر مفیدش مونده)؟ از نظر ایمنی چقدر قابل اطمینانه (تجربه چرنوویل روسها هیچگاه فراموش نمیشه)؟ و مهمتر از اون با زباله های اتمیش قراره چیکار کنید؟ در چند سال اخیر تولید انرژی هسته ای در خیلی از کشورها ثابت مونده و در برخی از کشورها رأکتور جدید نمیسازن. این حرف ها رو دلسوزانه و بی طرفانه و به عنوان یک متخصص انرژِی عرض کردم. برای حرفهام هم سند و مدرک علمی به اندازه کافی هست. منتشر کنید لطفاً.