تسنیم نوشت:

سخنگوی کاترین اشتون همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار اعزامی تسنیم درباره زمان و مکان دقیق مذاکرات آتی اعلام کرد که تاکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

کنفرانس خبری مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون آغاز شد. وی در این کنفرانس خبری گفت: روز گذشته گفت‌و‌گوهای دو جانبه انجام شد و سپس بعد از ظهر دیدار دیگری بین ایران و 51+5 برگزار شد. امروز نیز دوباره از ساعت 10:30 (به وقت محلی) از سر گرفته شد.

مایکل مان همچنین اظهار داشت که درباره جزئیاتی که در مذاکرات امروز صحبت شد اطلاعی ندارد.

مان در ادامه گفت: فردا نشست اضطراری اتحادیه اروپا در ساعت 2 شروع می‌شود و اشتون باید در آنجا باشد. البته هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این مذاکرات امروز یا فردا تمام شود.

وی بار دیگر فضای مذاکرات را بسیار مثبت ارزیابی کرده و اعلام کرد که طرفین با اراده‌ای قوی مذاکرات را انجام می‌دهند.

مان اعلام کرد: درباره جزئیات گام بعدی، زمانی که این مذاکرات تمام شود اطلاعات به شما (خبرنگاران) ارائه خواهد شد.

وی از ارائه هر گونه جزئیات درباره مذاکرات و یا اینکه مذاکرات دور کنونی چه زمانی پایان خواهد یافت اجتناب ورزیده و اعلام کرد که نمی توانم اکنون اطلاعاتی ارائه دهم.

سخنگوی کاترین اشتون همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان و مکان دقیق مذاکرات آتی اعلام کرد که تاکنون تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

لازم به ذکر است که مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین با هدف دستیابی به چارچوب و توافقی جامع و نهایی در مورد برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان است.

پیشتر ایران و کشورهای 1+5 سوم آذر گذشته توافقنامه موقت شش‌ماهه‌ای موسوم به "برنامه اقدام مشترک" را منعقد کردند که بر اساس آن، ایران بخش‌هایی از برنامه‌ هسته‌ای خود را متوقف کرده و در مقابل برخی تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان به‌طور موقت تعلیق می‌شود. این توافقنامه موقت از تاریخ 30 دی به‌طور رسمی اجرایی شد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =