تسنیم نوشت:

بر اساس جدیدترین نظر سنجی محبوبیت صدر اعظم آلمان در ماههای اخیر در بین شهروندان این کشور کاهش پیدا کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از هفته نامه آلمانی "اشترن" بر اساس جدیدترین نظر سنجی محبوبیت "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در چهار ماه گذشته در بین شهروندان این کشور کاهش پیدا کرده است.
بر اساس این نظر سنجی که موسسه "فورسا" به سفارش نشریه "اشترن" و فرستنده تلویزیونی "آر تی ال" آلمان انجام داده است، اگر آلمانی ها می توانستند مستقیما صدر اعظم کشورشان را انتخاب کنند تنها 53 درصد آن ها به رئیس حزب دموکرات مسیحی یعنی آنگلا مرکل رای می دادند که حدود 4 درصد نسبت به هفته قبل از آن کم تر بوده است.
این در حالی است که در اوایل اکتبر سال 2013، 65 درصد آلمانی ها موافق انتخاب مرکل بودند. در این نظر سنجی حدود 15 درصد برای تصاحب چنین سمتی به "زیگمار گبریل" رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان که حزب ائتلافی مرکل در دولت جدید آلمان است رای دادند. در اوایل اکتبر 18 درصد آلمانی ها چنین اظهار نظری داشتند.
رضایت مندی ازاحزاب متحد سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی نیز در این نظر سنجی که البته هنوز تاثیرات سیاسی جریانات مربوط به رسوایی افشای اسرار پرونده "سباستین اداتی" یکی از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکرات توسط وزیر کشاورزی سابق دولت ائتلافی آلمان که در جریان این مسئله مجبور به استعفا شد در آن وارد نشده است، اندکی کاهش پیدا کرده است.
بر اساس این نظر سنجی احزاب متحد مسیحی برای دومین بار پیاپی حدود یک درصد محبوبیت خود را از دست داده و میزان رضایمتندی از این ائتلاف در بین شهروندان آلمانی به 40 درصد کاهش پیدا کرده است.
بر این اساس حزب سوسیال دموکرات همچنان از میزان رضایتمندی 24 درصدی، چپ ها ده درصد، سبزها ده درصد و حزب دموکرات آزاد نیز 4 درصد برخوردار است. بر اساس این نظر سنجی میزان رضایتمندی از حزب ضد یوروی " جایگزینی برای آلمان" یک درصد افزایش پیدا کرده و به 5 درصد رسیده است.
موسسه "فورسا" این نظر سنجی را از تاریخ دهم تا 14 فوریه سال 2014 از بین حدود 2502 شهروند آلمانی انجام داده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =